AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe accufabriek voor Mitsubishi iMiev
De productieplannen van de Mitsubishi iMiev beginnen definitief vorm te krijgen. Een nieuwe accufabriek van Lithium Energy Japan (LEJ) moet ook in de toekomst de acculeveranties voor de elektrische Mitsubishi zekerstellen.
LEJ bouwt de nieuwe fabriek in Ritto City, Japan. De productiefaciliteit gaat vanaf 2012 4,4 miljoen lithium-ion cellen per jaar produceren, genoeg voor 50.000 iMiev's. De investering voor het project is 37,5 miljard yen (ongeveer 300 miljoen euro). LEJ krijgt 5 miljard yen subsidie van de Japanse overheid.
In juni 2009 startte de LEJ's productie van lithium-ion accu's in een andere fabriek in het Japanse Kusatsu. Daar worden op de eerste productielijn momenteel 200.000 lithium-ion cellen per jaar gemaakt. Dit is genoeg voor 2.300 EV's. In juni neemt LEJ een tweede productielijn in gebruik, die nog eens goed is voor 400.000 accucellen per jaar (4.500 EV's).
In december neemt het bedrijf ook nog een productielijn in een fabriek in Kyoto in gebruik, die op jaarbasis 1 miljoen cellen gaat leveren (12.000 EV's). Uiteindelijk wil LEJ z'n totale productiecapaciteit uitbreiden naar 100.000 EV-accupakketten per jaar.
In juni 2009 startte de LEJ's productie van lithium-ion accu's in een andere fabriek in het Japanse Kusatsu. Daar worden op de eerste productielijn momenteel 200.000 lithium-ion cellen per jaar gemaakt. Dit is genoeg voor 2.300 EV's. In juni neemt LEJ een tweede productielijn in gebruik, die nog eens goed is voor 400.000 accucellen per jaar (4.500 EV's).
In december neemt het bedrijf ook nog een productielijn in een fabriek in Kyoto in gebruik, die op jaarbasis 1 miljoen cellen gaat leveren (12.000 EV's). Uiteindelijk wil LEJ z'n totale productiecapaciteit uitbreiden naar 100.000 EV-accupakketten per jaar.
Plaats een reactie