Mitsubishi i-MiEV (2013)

autoreview

Mitsubishi i-MiEV (2013)

Signalement

Uitvoeringi-MiEV
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf75.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mitsubishi i- Miev ondergewaardeerd

  • 80.000 km

Als "verse" grootvader wilde ik graag oppassen op mijn kleinkind. De afstand is 40 km enkele reis en ik kan niet altijd onze gezamenlijke auto gebruiken. Alternatieven zijn OV ( slechte verbinding ), elektrische fiets, scooter etc. ( in ons kikkerlandje als pensionado, brr)

Dus met subsidie de i-Miev gekocht. De subsidie ( 2000 Euro) stond binnen een week op mijn rekening, prima geregeld. Ik heb hem gekocht bij een Mitsubishi dealer. De auto kwam uit de lease en had problemen met de batterij. De dealer is één van de drie erkende repartie stations en heeft de batterij gereviseerd. ( twee cellen van de 88 zijn vervangen)

Het is moeilijk om exact te bepalen wat de huidige capaciteit van de batterij is. Mijn schatting is dat hij circa 90% is. Na 7 jaar toch niet slecht. Vanmorgen was de inschatting dat er bij volgeladen accu, buiten temperatuur 0 graden, 120 km kan worden gereden. ( zonder verwarming ) Zet ik de verwarming aan dan zakt de inschatting meteen terug naar 80 km.

Het basis-traject ( 40 km enkele reis ) met laad mogelijkheid op de bestemming is dus geen enkele beperking. Ik kan zelfs de verwarming ( zonder energie besparende warmtepomp) volop laten verwarmen.

Maar toen ik de i-Miev had bleek de auto heel goed geschikt voor de stad. Je kunt prima meekomen met het overige verkeer. Vaak kun je ander auto's verrassen met de flitsende acceleratie. De auto is ook voor stadverkeer bedoeld. Op de snelweg met 110-130 km/h is het verbruik hoog en je voelt je wel klein naast een vrachtauto. Sommige medeweggebruikers beschouwen de i-Miev als minderwaardig en denken daar moet ik snel voorbij en snijden en wringen om je voorbij te komen. Daar moet je rekening mee houden.

Thuis en op de bestemming heb ik een eigen laadpunt dus tank ik voor circa 21 cent/kWh of circa 3,5 cent per km. Snelladen met Chademo kost circa 20 tot 30 minuten maar is veel duurder. Snelladen kost meestal 3x zo veel. Shell is wat dat betreft een uitzondering, bij sommige tankstations kun je snelladen voor circa 35 cent per kWh. ( newmotion ) Ik gebruik dan ook, in de enkele gevallen dat ik onderweg moet laden de gratis Shell Newmotion pas.

wordt vervolgd

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens