Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Mitsubishi Lancer Evo VII: niet voo

Mitsubishi Lancer Evo VII: niet voo
  • Nieuws
30 januari 2001 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Nieuwe Lancer of niet, Mitsubishi telt gewoon door: dit is de Evolution VII. Het is het nieuwe wapen in de strijd om het wereldrallykampioenschap.
>

Nieuwe Lancer of niet, Mitsubishi telt gewoon door: dit is de Evolution VII. En deze Evo 7 is de basis voor het wapen in de strijd om het wereldrallykampioenschap. Deze Evo 7 moet alle voorgaande nummers doen vergeten.

Om te beginnen is de Lancer is een compleet nieuw jasje gestoken. Bij een nieuw nummer hoort een nieuwe carrosserie. Niet zo gek, want in Japan is vorig jaar al de nieuwe Cedia voorgesteld - en dat is de auto die bij ons altijd Lancer heeft geheten. Veel meer dan een nieuwe carrosserie is het niet, de techniek bleef voor een heel groot gedeelte onveranderd. Dat verklaart de doornummering ook wat beter.
Zeven is dus een heel logisch vervolg op Zes, om precies te zijn op de Zes Tommi Makkinen Edition. De motor is namelijk in de grote lijnen hetzelfde, maar die gekke Japanners hebben 'm nog wat krachtiger gemaakt. En dat deden ze door de turbocompressor te verbeteren en de tussenkoeler en oliekoeler vergroten. Het koppel nam zo nog verder toe tot 383 Nm, het meeste daarvan is nu beschikbaar over een heel behoorlijke 'bandbreedte'. Tussen 2750 tpm en 5500 tpm is minimaal 350 Nm beschikbaar. Het vermogen bleef hetzelfde 280 pk. En dat uit dezelfde tweeliter zestienklepper die al in de eerste Evo zat.
Voor nog betere verdeling van al deze krachten zorgt het nieuwe Active Center Differential. Dit in gewoon Nederlands actieve centrale differentieel is in stellen voor drie verschillende ondergronden: sneeuw, asfalt en onverhard. Hij verdeeld de krachten zo dat er altijd perfecte grip voor handen is.

Niet naar Europa

Binnen in de Evo VII is alles anders. Het dashboard van de huidige Evo was zo koud en kil - het kwam ook gewoon uit een standaard-Lancer. Het nieuwe dash roept in ieder geval iets meer emotie op. Al was het alleen maar door de zilverkleruige accenten die je her en der tegenkomt. Uiteraard krijg je er ongetwijfeld goedzittende Recaro's bij en een lekker Momo-stuurtje.
En na al dat positieve nieuws over de Evo VII is er nog een slecht bericht. Hij komt niet naar Nederland, hij komt zelfs helemaal niet naar Europa. Tenminste, de straatversie zoals hij hier op deze pagina's staat komt niet. De rallyversie wordt ergens in de tweede helft van dit jaar ingezet in het wereldkampioenschap. Dat maakt het dan een heel klein beetje goed.

Mitsubishi

PRIVATE LEASE Mitsubishi

INFO
Mitsubishi Space Star
Mitsubishi Space Star
Mitsubishi Space Star
€ 274
Stel samen ▸
Mitsubishi in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Mitsubishi ASX 1.6 Intense | Panoramadak | Trekhaak | Navigatie | Parkeersensoren |

    Mitsubishi ASX 1.6 Intense | Panoramadak | Trekhaak | Navigatie | Parkeersensoren |

    • 2011
    • 140.655 km

    € 10.900

    Mitsubishi Outlander 2.4 170PK INTRO EDIT. 2WD trekhaak LM18 ORG NAVI

    Mitsubishi Outlander 2.4 170PK INTRO EDIT. 2WD trekhaak LM18 ORG NAVI

    • 2007
    • 159.500 km

    € 1

    Mitsubishi Lancer 1.6 117 PK SPORTBACK EDITION ONE CLEARTEC

    Mitsubishi Lancer 1.6 117 PK SPORTBACK EDITION ONE CLEARTEC

    • 2011
    • 100.834 km

    € 8.450

Meer Mitsubishi occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mitsubishi specificaties
  • Mitsubishi occasions
  • Mitsubishi video's
Advies en informatie
  • Mitsubishi tests
  • Mitsubishi gebruikersreviews
  • Mitsubishi index
PREMIUM
Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

Ook al denk je met de huidige brandstofprijzen misschien niet meteen aan een SUV, voor velen...

Lees meer
Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802 km - Klokje Rond

Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802 km - Klokje Rond

We hebben er eventjes op moeten wachten, maar eindelijk is het gelukt om een Mitsubishi Outlander...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit de Oude Doos

    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit...

    19
    • 4 mei 2022
  • PREMIUM
    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende samenwerking

    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende...

    20
    • 8 april 2022
  • Nieuws
    Mitsubishi blaast Colt nieuw leven in

    Mitsubishi blaast Colt nieuw leven in

    37
    • 5 april 2022
  • Nieuws
    Mitsubishi Galant GTI (1989) - Liefhebber Gezocht

    Mitsubishi Galant GTI (1989) - Liefhebber...

    20
    • 3 april 2022
  • Nieuws
    Sportieve topversie voor Mitsubishi Space Star

    Sportieve topversie voor Mitsubishi Space...

    24
    • 22 maart 2022
  • Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802 km - Klokje Rond

    Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802...

    • 14 februari 2022
Merk
Merk
  • Achtergrond
    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit de Oude Doos

    100.000 km met een Mitsubishi Colt - Uit...

    19
    • 4 mei 2022
  • PREMIUM
    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    Toyota RAV4 – Mitsubishi Outlander - Occasiondubbeltest

    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende samenwerking

    Smart ForFour en Mitsubishi Colt: een kortdurende...

    20
    • 8 april 2022
  • Nieuws
    Mitsubishi blaast Colt nieuw leven in

    Mitsubishi blaast Colt nieuw leven in

    37
    • 5 april 2022
  • Nieuws
    Mitsubishi Galant GTI (1989) - Liefhebber Gezocht

    Mitsubishi Galant GTI (1989) - Liefhebber...

    20
    • 3 april 2022
  • Nieuws
    Sportieve topversie voor Mitsubishi Space Star

    Sportieve topversie voor Mitsubishi Space...

    24
    • 22 maart 2022
  • Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802 km - Klokje Rond

    Mitsubishi Outlander PHEV – 2014 – 306.802...

    • 14 februari 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden