Mercedes-Maybach S-klasse krijgt 720 pk én sterrenhemel
Rolls-Royce achterna
Onlangs een Mercedes-Maybach S-klasse aangeschaft, maar achteraf gezien toch liever gewacht op de S 63 AMG? Niet getreurd, want tuner Mansory leefde zich uit op de Maybach. Het resultaat is een toplimousine waarmee je menig AMG de baas zal zijn.
Om te beginnen monteert Mansory een bodykit van koolstofvezel op de Mercedes-Maybach. Door de trapeziumvormige uitlaatsierstukken in de achterbumper krijg je haast al het idee dat je met een product van Mercedes-AMG van doen hebt. Ook de diffuser is behoorlijk extreem vormgegeven, met een centraal mistachterlicht als voornaamste aandachttrekker. De voorbumper is met zijn grote luchtinlaten en geprononceerde voorspoiler niet bepaald minder ingetogen. Om de luchtinlaten extra te accentueren, zijn ze omlijnd met een ledstrookje. Verder pakt Mansory de slijptol erbij en krijgt de carrosserie van de toplimousine extra 'koelsleuven' in het voorspatbord en achter de achterwielen. De zijskirts komen ondertussen zo ver naar buiten dat je ze haast kunt gebruiken als treeplank. De nieuwste creatie van Mansory staat verder op 22-inch lichtmetalen wielen.

'Gaat u maar liggen, meneer'
Ook het interieur blijft niet gespaard. De tuner bekleedt het gehele binnenste geheel naar wens van de klant. In dit geval is het complete interieur spierwit met glimmend zwarte accenten. Met de fauteuils achterin heeft het getoonde interieur haast iets weg van een tandartspraktijk. Gelukkig is er nog wel wat ruimte voor gezelligheid, want Mansory voorziet de dakhemel van de Maybach van een sterrenhemel à la Rolls-Royce.
Geen tuningpakket van Mansory is compleet zonder wat extra vermogen. De S 580 met 4.0 V8 krijgt er bijna 100 pk bij en komt uit op 600 pk. Het koppel stijgt met 120 Nm tot 720 Nm. Het topmodel is de S 680 met 6.0 V12, die na een krachtkuur van Mansory uitkomt op 720 pk en maar liefst 1.000 Nm koppel. Daar moet je het wel mee kunnen redden tegen een S 65 AMG. De prijs van de gehele behandeling is op aanvraag, maar een standaard S 580 kost in Nederland al dik €230.000. Voor een S 680 ben je €319.000 kwijt.