Meer specs bekend mild-hybride Ford Focus en Fiesta

155 pk voor Fiesta en Focus EcoBoost Hybrid

Ford Focus Fiesta mild-hybrid

Ford heeft tijdens een groot evenement onder de rook van Amsterdam zojuist officieel de Fiesta en Focus EcoBoost Hybrid gepresenteerd. De 1.0 EcoBoost die we al jaren kennen krijgt een elektrisch steuntje in de rug. Ford geeft nu meer info!

De benzinemotoren uit de Focus en Fiesta zijn gekoppeld aan een 48 Volt lithium-ionaccu boordnet en een generator die een elektrische boost geeft tijdens het accelereren. Daardoor kan Ford een grotere turbo monteren. De elektrische boost vangt het turbogat op. Het vermogen van de mild-hybride Focus en Fiesta komt uit op 155 pk.

Naast een grotere turbo is het brandstofverbruik uiteraard een belangrijk thema bij de nieuwe motorisering. Voor de Fiesta wordt een gecombineerd verbruik van 4,9 liter op 100 kilometer voorspeld. De Focus zou door de nieuwe techniek 4,7 liter benzine nodig hebben om 100 kilometer ver te komen. Per kilometer stoot de Fiesta 112 gram CO2 uit, de Focus 106 gram. Cijfers en getallen over prestaties houdt Ford nog even voor zichzelf. Begin 2020 zijn de Focus en Fiesta als mild-hybride leverbaar!

Lezersreacties (22) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.