AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Meer dieselpit voor Rexton
De vrij onbekende SsangYong Rexton heeft een kleine facelift ondergaan in de vorm van een nieuwe grille. Ook staat er een nieuwe dieselmotor in het programma.
De vrij onbekende SsangYong Rexton heeft een kleine facelift ondergaan in de vorm van een nieuwe grille. Ook staat er een nieuwe dieselmotor in het programma.
Naast de nieuwe grille werd ookhet interieur licht aangepakt , het 'hout' is donkerder van kleur en stoelverwarming is nu op de meeste modellen (m.u.v. de 290) standaard. Daardoor is de Rexton volgens z'n bouwers beter afgestemd op de Europese smaak.
Het belangrijkste nieuws van de 'nieuwe' Rexton zit echter onder de motorkap. Als aanvulling op de 2,9-liter diesel (120 pk) staat er nu ook een 2,7-litervariant met common rail op het programma. Deze 270 Xdi heeft een Mercedes-blok als basis en is dankzij common rail-inspuiting goed voor 165 pk bij 4.000 tpm en een koppel van 340 Nm, beschikbaar van 1.800 tot 3.200 tpm. Tegen meerprijs kan de motor aan een eveneens van Mercedes-afkomstige 5-traps tiptronic-automaat gekoppeld worden. De oude indirecte diesel blijft overigens gewoon leverbaar.
Voor het trekken van trailers heb je echter een goeie aan deze nieuwe versie van de Rexton want behalve dat 'ie voldoende power heeft, mag je ook nog eens de wettelijk maximaal toegestane 3.500 kilogram (geremd) trekken. De hele handel tot stilstand brengen, gaat beter dankzij de grotere remschijven en de uitbreiding van het ABS-systeem met BAS, beter bekend als remassistent. Dit is overigens wel een optie, net als ESP overigens.
De Rexton RX 270 Xdi is er vanaf € 40.990. Grijs kentekenrijders betalen € 26.990 excl. Btw voor de versie met laag dag. Een verhoogd dak kost € 1.000 meer. De nieuwe versie is per direct leverbaar.
Naast de nieuwe grille werd ookhet interieur licht aangepakt , het 'hout' is donkerder van kleur en stoelverwarming is nu op de meeste modellen (m.u.v. de 290) standaard. Daardoor is de Rexton volgens z'n bouwers beter afgestemd op de Europese smaak.
Het belangrijkste nieuws van de 'nieuwe' Rexton zit echter onder de motorkap. Als aanvulling op de 2,9-liter diesel (120 pk) staat er nu ook een 2,7-litervariant met common rail op het programma. Deze 270 Xdi heeft een Mercedes-blok als basis en is dankzij common rail-inspuiting goed voor 165 pk bij 4.000 tpm en een koppel van 340 Nm, beschikbaar van 1.800 tot 3.200 tpm. Tegen meerprijs kan de motor aan een eveneens van Mercedes-afkomstige 5-traps tiptronic-automaat gekoppeld worden. De oude indirecte diesel blijft overigens gewoon leverbaar.
Voor het trekken van trailers heb je echter een goeie aan deze nieuwe versie van de Rexton want behalve dat 'ie voldoende power heeft, mag je ook nog eens de wettelijk maximaal toegestane 3.500 kilogram (geremd) trekken. De hele handel tot stilstand brengen, gaat beter dankzij de grotere remschijven en de uitbreiding van het ABS-systeem met BAS, beter bekend als remassistent. Dit is overigens wel een optie, net als ESP overigens.
De Rexton RX 270 Xdi is er vanaf € 40.990. Grijs kentekenrijders betalen € 26.990 excl. Btw voor de versie met laag dag. Een verhoogd dak kost € 1.000 meer. De nieuwe versie is per direct leverbaar.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

SsangYong Rexton RX 220 e-XDI Sapphire HD 178pk Automaat / Euro 6 / 3,5 ton trekgewicht / Verw. stuur en stoelen / 4 x 4/ BTW auto
- 2016
- 261.522 km
€ 11.785

SsangYong Rexton RX 270 XVT,Grijs kenteken,automaat,zeer netjes,MARGE.
- 2010
- 289.310 km
€ 6.990

SsangYong Rexton 2.2 E-XDI SAPPHIRE Marge auto/Topstaat/
- 2018
- 163.452 km
€ 24.950