Facelift Friday: SsangYong Rexton
Lekker aan de LED
De SsangYong Rexton is in Nederland niet bepaald een alledaagse verschijning. Als de in 2017 gepresenteerde, huidige generatie nog behoorlijk ‘nieuw’ voelt is dat dan ook niet gek, maar toch is het voor SsangYong al tijd om z’n grootste model eens stevig tegen het licht te houden. Dat verdient een Facelift Friday!
Na een reeks spraakmakende, maar weinig samenhangende designs – denk aan X6-voorloper Actyon – was het de Rexton die drie jaar geleden een duidelijke designtaal lanceerde bij SsangYong. De body-on-frame-beul, waarmee uw scribent destijds van Moskou naar Warschau reed, diende als designtechnische blauwdruk voor de kleinere Tivoli en Korando, die onder meer de eigenwijze vouw ter hoogte van het achterwiel overnemen van hun grote broer.
Die tekenstijl wordt met de facelift van de Rexton niet radicaal anders, maar wel gemoderniseerd. Een fors grotere grille doet de Koreaanse reus een stuk zelfverzekerder overkomen, al maakt dit onderdeel de auto ook smaakgevoeliger. De koplampen zijn nu geheel voorzien van ledtechniek. Zoals vaker het geval is, betekent dit dat de unit een stuk kleiner kan worden. De meer afgeplatte lichten krijgen gezelschap van een geheel nieuw getekende voorbumper, met een opvallend, C-vormig ornament voor onder meer de mistlampen.
Aan de achterkant is er sprake van traditioneel straktrekwerk. De achterlichten krijgen een andere led-indeling en een andere vorm, waarbij het ‘sprongetje’ ter hoogte van de achterklep verdwijnt. Opnieuw is de bumper strakker, onder meer dankzij nu L-vormige reflectoren en achteruitrijlichten. Uitlaat-achtige ornamenten laten de Rexton meedoen met de laatste mode.
Ook het interieur van de vernieuwde Rexton is opvallend. Dat komt met name door het stuurwiel, dat met z’n sterk afgeplatte onderzijde verre van rond is. Een nieuw digitaal instrumentarium, andere materialen en meer usb-poorten tillen de boel naar een hoger plan. Ook technisch moet de Rexton eraan geloven. Hoe dat zit, lees je hier.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Rover 75 2.5 V6 Classic (2000) - 405.772 km - Klokje Rond

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties

Wim Brock kampeert het liefst met zijn A-Ford en Eccles-caravan

Italiaanse Aehra vindt Europese partner voor accu’s
Lezersreacties (19) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.