Mazda CX-5 fijngeslepen
De cross-over van Mazda krijgt een kickdown-schakelaar op z'n Skyactiv-Drive transmissie. Deze registreert een volledig ingetrapt pedaal en schakelt snel naar een lager verzet om meer kracht te kunnen leveren. Volgens Mazda Nederland is bovendien het algehele schakelgedrag van de bak verbeterd, wat zorgt voor een rustiger rijgedrag.
Deze helpt ongewenst terugschakelen voorkomen en biedt de mogelijkheid om juist snel terug te schakelen wanneer er meer vermogen nodig is. De maximale toerentallen van alle Skyactiv-motoren zijn verhoogd door het monteren van een aangepaste regelaar. De 'red line' van de Skyactiv-D 2.2-diesel is van 5.250 verhoogd naar 5.500 tpm. Voor de Skyactiv-G 2.0-liter is het maximale toerental verhoogd van 6.500 naar 6.800 tpm.
Ook in het interieur is de CX-5 summier onder handen genomen. Zo is de Bluetooth-functie van het audiosysteem voorzien van een functie voor spraakopdrachten. Ook is er de mogelijkheid om via het display e-mail en sms-berichten te lezen die via smartphones naar het systeem worden verzonden. De bedieningsknoppen van het audiosysteem krijgen zilveren accenten en op de armleuningen en in de portieren worden panelen van vinyl geplaatst.
De kleur Soul Red, die we voor het eerst zagen op de kakelverse Mazda 6, heeft nu ook z'n weg naar de CX-5 gevonden. Andere nieuwe kleuren zijn Stormy Blue, Meteor Grey en Jet Black. De prijs van Mazda's populaire cross-over blijft ongewijzigd.