• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Mazda CX-5 (facelift 2022)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]2017 Mazda CX-5: Evolution Isn't Just a Theory[/size]
Not truly all new, and we're fine with that.

[size=x-small]NOV 2016 BY GREG FINK[/size]

Mazda would like you to believe the 2017 CX-5 is all new. It isn’t. This latest version of the compact crossover SUV is, for the most part, mechanically identical to the vehicle that first arrived on our shores as a 2013 model.

Riding on an updated version of the same platform as before, the CX-5 sees the biggest changes in its exterior and interior styling. Outside, the crossover wears the latest evolution of Mazda’s Kodo design language, including a striking (and massive) grille up front. Chrome detailing surrounds the lower portion of the new maw and merges with the lower portion of the headlights.

Aside from its mug, the rest of the 2017 CX-5’s design is much tamer. The front fender lines flow into the doors in a way that’s reminiscent of the smaller Mazda CX-3, while a thick chrome piece defines the lower portion of the CX-5’s window line. At the rear, the changes are so minor as to be insignificant.

The exterior dimensions are much the same as well. Inside, an updated cabin shares design details with the larger Mazda CX-9, while the rear seats gain a new reclining function. Like the exterior, the CX-5’s insides are dimensionally similar to the previous model.

Power for the new CX-5 comes courtesy of Mazda’s familiar 2.5-liter four-cylinder engine, which makes 184 horsepower and 185 lb-ft of torque in the current model. A six-speed automatic transmission is expected to be the sole gearbox offered, while Mazda’s trick G-Vectoring Control, a system that improves steering response by gently reducing torque to the drive wheels on initial turn-in, is added to the mix. In other areas of the world, Mazda will offer the CX-5 with two additional engine choices, a 2.0-liter four-cylinder and a 2.2-liter diesel; however, a company spokesperson couldn’t confirm the availability of those two engines for our market. We’re holding out hope that the 2.0-liter makes it back into the CX-5 lineup, as it’s paired exclusively with a rare-for-the-segment manual transmission in the current model.

While the 2017 Mazda CX-5 may not be completely new, that’s not a bad thing. Given our appreciation of the current CX-5’s smooth ride, lively dynamics, and comfortable and ergonomically friendly interior, the latest model’s fresh looks and revised technologies may be change enough for one of our favorite compact crossovers.

2017-Mazda-CX-5-131.jpg

2017-Mazda-CX-5-132.jpg

2017-Mazda-CX-5-133.jpg

2017-Mazda-CX-5-134.jpg

2017-Mazda-CX-5-135.jpg

2017-Mazda-CX-5-137.jpg

Bron: https://www.caranddriver.com/news/2017-mazda-cx-5-photos-and-info-news

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De evolutie:

m1eyun6bpui2_800.jpg

2017-Mazda-CX-5-104-876x535.jpg

Mij vallen de puntige neus en de zachtere lijnen en minder welvingen over de zijkant op, evenals de vorm van de tankklep (voortaan afgeronde rechthoek in plaats van rond), de wielkasten die nu rond lijken te lopen en de naad die de dakstijl (A-stijl) en de voorschermen van elkaar scheidt. Verder is het spijltje binnen de raamstijlen van de achterportieren verdwenen. Om maar aan te geven dat de veranderingen groter zijn dan ze lijken, want dit is wel een erg voorzichtige evolutie.

De nieuwe CX-5 is één centimeter korter geworden.
Lengte: 4545 mm (- 10 mm)
Breedte: 1840 mm (=)
Hoogte: 1690 mm (- 20 mm)
Wielbasis: 2700 mm (=)

08.jpg

19.jpg

Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1029981.html

5v2nhh.jpg

voo9eb.jpg

2r6itsg.jpg

14w54t4.jpg

nod9g5.jpg

Uitgebreide fotogalerij (60 foto's): https://www.caradvice.com.au/498941/2017-mazda-cx-5-unveiled-in-la/photos/

Wouter82

Moderator

Prima dat je een goed ontwerp probeert voort te zetten, maar dit is wel erg zoek-de-verschillen à la Audi...

DeeTwee

Gebruiker
Wouter82 zei:
Prima dat je een goed ontwerp probeert voort te zetten, maar dit is wel erg zoek-de-verschillen à la Audi...

Nou...Mazda heeft nog wel een weg te gaan om wat dat betreft op het niveau van Audi te komen hoor. Ere wie ere toekomt.

Mij valt met name de belijning op de flanken in positieve zin op. Ik vind dat golfslagbad-patroon bij de huidige CX-5 te barok, niet mooi. Nu oogt de auto veel strakker. Ben heel benieuwd wat een soortgelijke aanpak voor de 6 gaat doen! Ook goed om te zien dat er weer een verticaal spijltje verdwenen is, dat ook oogt ook weer strakker.

Interieur had wel wat meer mogen veranderen voor het leuke, maar ik vind het wel mooi en ben anderszins erg verheugd de centrale bedieningsknop voor het infotainment nog steeds aan te treffen. Wat echter nog beter zou zijn is als het centrale scherm geheel aan te sturen is vanaf het stuur met een duimwieltje, zoals dat bij Volvo (V40) kan. Dat zie ik bij deze Mazda helaas niet.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Meer live foto's, ook van het interieur: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1030751.html

21.jpg

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Foto's van de Japanse introductie:

001.jpg

96.jpg

002.jpg

004.jpg

006.jpg

005.jpg

032.jpg

Meer foto's en informatie:
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/photo/1034392.html
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1034244.html

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Nu ook te zien in antraciet:

88.jpg

77.jpg

83.jpg

79.jpg

80.jpg

Bron: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/impression/1037346.html

DeeTwee

Gebruiker
Pas nu valt me op hoe afwijkend de voorbumper eigenlijk is. Niet meer die agressieve gapende grote gaten met neproosters erin, die je eigenlijk bij ieder merk ziet, maar subtiel en strak. Mooie SUV hoor, zou deze best willen hebben!

Skodarno

Gebruiker
Hij ziet er een stuk volwassener uit imo, prachtig. Geen rare, maar ronde wielkasten en die hoekige luchtroosters in het interieur zijn een leuk detail. Kont lijkt een stuk groter maar dat is ie niet. Mazda heeft echt design toppers in huis. Ik weet wel bijna zeker dat mijn volgende auto een 3 wordt.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Mazda neemt voor de 50e keer deel aan de Autosalon van Genève, die in 1905 voor het eerst werd georganiseerd. In de loop der jaren heeft het merk veel innovatieve modellen geïntroduceerd tijdens deze prestigieuze autobeurs in Zwitserland, waaronder in 2011 de Mazda Minagi. Deze concept car vormde de basis voor de eerste compacte SUV van het Japanse merk, de Mazda CX-5, waarmee de veelvuldig onderscheiden SKYACTIV-technologie de oversteek naar Europa maakte. Logisch dat Mazda de nieuwe CX-5 dit jaar tijdens deze autobeurs aan de wereld voorstelt. Het nieuwe model is vanaf juni in Nederland leverbaar voor prijzen die beginnen bij € 30.990,- inclusief kosten rijklaarmaken. Dat is nagenoeg dezelfde instapprijs als bij het uitgaande model. Andere prijzen volgen later deze week.

Bron: https://www.mazda.nl/nieuws/modellen-nieuws/cx-5/mazda-op-de-autosalon-van-geneve-2017/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Nieuwe Mazda CX-5 verkrijgbaar vanaf 30.990 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 9 maart 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

De prijzen van de nieuwe Mazda CX-5 zijn bekend. De vanafprijs is slechts 60 euro hoger dan voorheen en dat terwijl de standaarduitrusting is uitgebreid.

Mazda heeft de prijzen van de nieuwe CX-5 vastgesteld. Ze beginnen bij 30.990 euro voor de S-uitvoering met 165 pk sterke benzinemotor. Diesel rijden kan vanaf 39.990 euro met een 150 pk sterke motor. De prijslijst omvat drie verschillende motoren en vier uitvoeringen. In oktober komt er nog er een 2.5 benzinemotor met 192 pk bij, de prijs daarvan is nog niet bekend.

De standaarduitrusting is ten opzichte van het vorige model uitgebreid met led-koplampen, cruise control en een noodstopsysteem. Ook standaard: een audiosysteem, airconditioning en hill-start. De uitvoering TS voorziet daarnaast in een regensensor, automatisch inschakelende verlichting, automatische klimaatregeling, 17 inch lichtmetalen wielen, privacy glass, Bluetooth en een multimediasysteem met 7 inch aanraakscherm.

Als je voor de TS+ kiest dan krijg je led-dagrijverlichting en achterlichten, dodehoekdetectie, stoel- en stuurverwarming en bochtverlichting. De meest luxe uitvoering luistert naar de naam GT-M en de uitrusting bestaat onder andere uit een automatisch te openen achterklep, keyless entry, elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie, een head-up display, een Bose audiosysteem, een navigatiesysteem, lederen bekleding, 19 inch lichtmetalen wielen en een pakket actieve veiligheidssystemen.

De nieuwe Mazda CX-5 staat in juni in de showroom.

mazda-cx-5-287278-800.jpg

mazda-cx-5-287277-800.jpg

mazda-cx-5-287279-800.jpg

Prijzen Mazda CX-5
Skyactiv-G 165 pk S €30.990
Skyactiv-G 165 pk TS €33.990
Skyactiv-G 165 pk TS+ €35.490
aut. + €1.000
4WD aut. GT-M €46.490

Skyactiv-D 150 pk TS €39.990
Skyactiv-D 150 pk TS+ €41.490
aut. + €5.000
Skyactiv-D 175 pk 4WD aut. GT-M €53.990

Bron: Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/maart/42563-nieuwe-mazda-cx-5-verkrijgbaar-vanaf-30-990-euro

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik vind de proporties er niet al te fraai uitzien, dan heb ik liever dat de CX-9 alsnog deze kant op komt.

De CX-8 zal wel ontwikkeld zijn met het oog op de Japanse belastingregels, hoe breder (en langer) een auto, in een des te duurdere belastingklasse de auto terecht komt. De CX-5 en dus de CX-8 is veel smaller dan de CX-9. De CX-8 zal wel de andere, oude zevenzitters (MPV's) van Mazda vervangen: de Premacy (Mazda5), Biante en MPV.

Wulp

Gebruiker
Raam/daklijn niet erg geslaagd. Inderdaad uit proportie. Hij is precies even breed als de CX-5 dus lijkt idd een LWB CX-5. Maar toch zou dit gewoon een eigen topic moeten hebben, het is immers een CX-8 en geen CX-5. De 5008 staat ook niet in het 3008 topic

Wulp

Gebruiker
2.5 turbomotor (bekend uit de CX-9 en Mazda6) is nu ook in de CX-5 te krijgen (tenminste in Japan). 230pk en 420 Nm. Ook nieuw is Android Auto en Apple Carplay, roosters in interieur net iets anders (ik zie het niet maar het zal wel), net als de klokken, wat andere materialen (o.a nieuw soort hout bij luxe uitvoering) en nog wat tweaks. En mooiere 19". Vaak worden deze wijzigingen wel doorgevoerd naar Europa, gebeurde eerder ook met een speciale uitvoering van de CX-3

09_o.jpg

26_o.jpg

014_o.jpg

016_o.jpg

015_o.jpg

017_o.jpg

018_o.jpg

010_o.jpg

020_o.jpg

12_o.jpg

Mazda staat tegenwoordig qua interieurs op een behoorlijk hoog plan!

HarrieD

Gebruiker
Mazda maakt tegenwoordig knappe auto's, maar toch heb ik mijn twijfels over de CX5. Als ik eens achter een nieuwe CX5 rij vind ik het helemaal geen mooie auto. Er ontbreekt iets en volgens mij komt dat door het ontwerp van de achterlichten.
Ik vind de vorige CX5 mooier en stoerder ogen. Was meer een SUV, de nieuwe vind ik meer een opgehoogde hatchback.

captino

Gebruiker
HarrieD zei:
Mazda maakt tegenwoordig knappe auto's, maar toch heb ik mijn twijfels over de CX5. Als ik eens achter een nieuwe CX5 rij vind ik het helemaal geen mooie auto. Er ontbreekt iets en volgens mij komt dat door het ontwerp van de achterlichten.
Ik vind de vorige CX5 mooier en stoerder ogen. Was meer een SUV, de nieuwe vind ik meer een opgehoogde hatchback.

Ik snap jouw punt. Ik vind de nieuwe CX-5 een mooie auto, maar ik vond de vorige CX-5 (en vooral na de laatste facelift) ook mooier en stoerder. Ik vind het nieuwe model iets te rond, waardoor het allemaal 'liever' en iets minder stoer overkomt. Het gevoel dat er 'iets ontbreekt' heb ik ook. Maar ik kan de vinger er niet precies opleggen waarin hem dat nou zit.

Wulp

Gebruiker
Ik vind de vorige ook veel mooier. Bij de nieuwe vind ik de motorkap/neus te lang en plat ogen en de koplampen optisch te laag, waardoor hij wat vreemde verhoudingen heeft. Ook de zijkanten ogen een stuk molliger wat ik geen vooruitgang vind. Ik vond de vorige juist wel leuk met die lijnen aan de zijkant

clmybd9bds2f.jpg

HarrieD

Gebruiker
Deze foto maakt het wel heel duidelijk dat het uiterlijk van de nieuwe m.i. geen vooruitgang is. De vorige heeft meer die uitstraling "daar staat een auto".
Bij Hyundai is het precies andersom. De ix35 was te rond, te gladjes, terwijl de Tucson weer een stoer en toch ook elegant voorkomen heeft.

Foie Gras

Gebruiker
Inderdaad duidelijk te zien waarom L. van den Ackder naar Renault vertrokken is. Duidelijk trekken aan een dood paard bij Mazda, helaas.

Wulp

Gebruiker
Ook de VS heeft nu de 2.5 turbomotor met 250pk voor de CX-5. En met zelfde wielen en luxe interieur. Daar komt ie op de markt als Signature

2d234832-2019-mazda-cx-5-1.jpg

2ed80773-2019-mazda-cx-5-2.jpg

da21ddc3-2019-mazda-cx-5-3.jpg

4a856807-2019-mazda-cx-5-4.jpg

a5433ad6-2019-mazda-cx-5-8.jpg

7d6a4bd0-2019-mazda-cx-5-5.jpg

Als ze nou eens automaat en infotainmentsysteem zouden moderniseren dan hebben ze echt de beste auto's

danielauto

Gebruiker
Eens met het infotainment systeem (geen ervaring met de automaat), maar laat ze aub wel gewoon die joystick blijven gebruiken in de middenconsole ipv heel hip naar een onhandig touchscreen te gaan.
Er gaat voor mij niets boven een i-drive achtige bediening.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Mazda CX-5 krijgt een vernieuwde, zuinigere motor die recent debuteerde in de 3 en CX-30 (maar niet in Nederland); de CX-5 met deze motor komt ongetwijfeld wel deze kant op.

[size=medium]Mazda CX-5 gets update to boost efficiency[/size]
[size=x-small]by Lawrence Allan | 27 March 2020[/size]

Mazda has given its CX-5 another mild revision for the 2020 model year, including efficiency tweaks to the petrol variant.

The Ford Kuga rival now benefits from cylinder-deactivation tech for the 163bhp Skyactiv-G petrol engine, although it's added on versions with the manual gearbox only.

The new system, which shuts down two cylinders under light throttle loads to reduce fuel consumption, is claimed to give an 8% reduction in CO2 emissions when measured on the WLTP cycle. The Skyactiv-G unit is an older engine than the Skyactiv X unit found in the 3 and CX-30, so it doesn't feature the spark-controlled compression-ignition technology.

Other tweaks include a revised navigation display for the infotainment screen, intended to enable clearer operation, and extra sound insulation has been applied to improve cabin refinement.

The CX-5 has already benefited from several updates since its launch in 2017. Last year, a round of chassis tweaks introduced new suspension components and anti-roll bars, plus Mazda's G-Vectoring Control system to enhance high-speed stability.

Available to order from 1 Apri, the 2020 CX-5 is priced from £27,030, rising to £39,085 for flagship variants.

mazda_cx-5_2020_update11.jpg

mazda_cx-5_2020_update10.jpg

Bron: https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/mazda-cx-5-gets-update-boost-efficiency

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Mazda CX-5 modeljaar 2020 nu in showroom[/size]

31 maart 2020 | De Mazda CX-5 voor modeljaar 2020 staat vanaf de eerste week van april in de showroom. Ten opzichte van de bestaande line-up zullen er onder meer handgeschakelde versies worden toegevoegd, evenals meer luxe en een speciaal actiemodel. Dankzij de cilinderuitschakeling op de handgeschakelde versies van de Skyactiv-G 165 zijn deze uitvoeringen van de vernieuwde CX-5 nu beschikbaar met een C-label.

De "Style Selected" is een speciale uitvoering van de CX-5 waarbij de uitrusting van de Comfort uitvoering wordt aangevuld met extra elementen, zoals een 360° View Monitor, een Active Driving Display in kleur met projectie op de voorruit en verkeersbordherkenning, zwart lederen interieur, een Bose audiosysteem en een geïntegreerd navigatiesysteem. De Style Selected is er voor een prijs vanaf € 39.390 of € 519,- per maand met Mazda Private Lease in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak. De versie met zestraps automaat kost € 42.390,-

De CX-5 modeljaar 2020 blijft beschikbaar met twee benzinemotoren van 165 of 194 pk en twee dieselmotoren van 150 of 184 pk. Er is keuze tussen een handgeschakelde zesversnellingsbak of zestraps automaat en FWD of AWD. De prijzen van de vernieuwde CX-5 zijn gelijk aan die van de huidige of in sommige gevallen zelfs iets lager. De CX-5 modeljaar 2020 met standaard 19-inch velgen is er vanaf € 36.390,-.

De Mazda CX-5 biedt vanaf modeljaar 2020 onder meer:
• Standaard 19-inch lichtmetalen velgen op alle benzine-uitvoeringen;
• Cilinderuitschakeling op handgeschakelde versies van de Skyactiv-G 165 (resulterend in CO2 verbetering van 12 gr
• Luxere standaarduitrusting (o.a. 8-inch display, verbeterde geluidsisolatie, nieuwe sleutel en LED-interieurverlichting);
•Polymetal Gray als extra kleur;
• Schuifdak als optie op de Skyactiv-G 165 Luxury;
• Nieuw actiemodel Style Selected

Bron: https://www.autozine.nl/mazda/cx-5/nieuws/mazda-cx-5-modeljaar-2020-nu-in-showroom

danielauto

Gebruiker
Kan nog geen fotos vinden van nieuwe infotainment scherm, maar was wel beetje klein in huidige versie.
Schuifdak nu als fabrieksoptie is top! Wat zouden de nieuwe prijzen worden?

MCDubbellU

Gebruiker
gyrykddbyfxs.jpg

CX-5_2021_Sportive_ext-3_nov20.jpg

CX-5_2021_Sportive_int-3_nov20.jpg

CX-5_2021_Sportive_int-1_nov20.jpg

Mazda heeft haar succesvolle cross-over CX-5 een opfrisbeurt gegeven voor het aankomende jaar. Met de extra keuze uit motor- en versnellingsbakcombinaties, de toevoeging van een extra uitrustingsniveau en minder emissies kan de CX-5 er – volgens Mazda – weer even tegenaan.

De belangrijkste verandering is dat de basisversie van de CX-5 nu ook met automatische versnellingsbak leverbaar is. Eerder waren kopers van deze versie aangewezen op een handmatige versnellingsbak. De zwaarste motorisering (194 pk) is nog steeds altijd voorzien van een automaat. Door de automatische versnellingsbak is de CO2-uitstoot van de modellen gedaald. Daarmee wordt de vanafprijs van de CX-5 – met automaat – lager. Daarnaast biedt de nieuwe versie een update voor het multimediasysteem dat standaard ook voorzien is van DAB+. Ook het inbraakalarm – zonder SCM-certificering – zit zich op elke nieuwe CX-5. Optioneel kan er nog gekozen worden voor bijvoorbeeld Apple Carplay, een navigatiekaart en head-up display.

e Mazda heeft nu als optiepakketten de Luxury en Signature. Daar komt een sportieve uitvoering bij, die tussen die twee pakketten gepositioneerd is. De CX-5 ‘Sportive’ biedt zoals de naam al doet vermoeden een sportiever design. Aan de buitenkant zie je zwarte details zoals: zwarte spiegelkappen en interieurlijsten. Daarnaast wordt deze editie ook geleverd met 19 inch zwarte sportwielen. Ook zien we in het interieur het sportieve randje terug. Qua uitrusting beschikt de Sportive over dezelfde uitrusting als de Luxury editie, maar bovendien krijgt hij zwart kunstleer met kunstsuéde zitvlakken en rode stiksels.

Prijzen voor de CX-5 modeljaar 2021 beginnen bij € 35.990,-. Voor de automaat moet 3.000 euro meer betaalt worden. Ga je voor de sportive uitvoering dan ben je iets meer dan 40 mille kwijt. Voor de hoogstvermogende motor, de 194-pk versie, beginnen de prijzen bij € 42.590,-.

__

Beste auto in z'n klasse wordt nog beter. Nu nog een fatsoenlijke automaat..

MCDubbellU

Gebruiker
Next-Gen Mazda CX-5 Expected To Be Based On RWD Platform And Have An Inline Six Engine

he next-generation Mazda CX-5 will reportedly venture further up the premium vehicle market and debut with a new platform and new engines. According to a report out of Japan, the new Mazda CX-5 will compete with the likes of the Mercedes-Benz GLC and BMW X5 and be underpinned by the same rear-wheel drive platform as the next-generation Mazda6.

Thanks to this new platform, the SUV could be offered with two variants of the new inline-six engine being developed by Mazda. The first could be a 3.0-liter unit using Mazda’s SkyActiv-X technology and complete with a 48-volt mild-hybrid system while the second could be a diesel 3.3-liter inline-six.

A report from Spyder7 back in July made similar claims about the next-generation CX-5 and speculated that the SUV could be dubbed the CX-50. However, this latest report from Japan’s Best Car Web suggests that the CX-5 name will stick around and that the CX-50 could be introduced as a coupe variant of the CX-5 and slot between it and the flagship CX-9, effectively filling the void left behind by the old CX-7.

There’s little doubt that Mazda’s new inline-six engines will play a significant part in its attempts to establish itself as a legitimate rival to the Germans. In petrol guise, it is speculated the 3.0-liter inline-six could pump out upwards of 350 hp and the addition of mild-hybrid technology could make it feel a little bit faster than that figure would suggest. https://www.carscoops.com/2020/12/next-gen-mazda-cx-5-expected-to-be-based-on-rwd-platform-and-have-an-inline-six-engine/

Mazda moet oppassen. De vraag is hoeveel mensen hier op zitten te wachten. Mazda zit qua interieurs bijna op level van premium en dat is leuk maar echt premium zijn lijkt me nogal een opgave. Zeker na meer decennia zo niet in de markt te liggen (en Lexus en Infiniti doen/deden het ook niet goed in Europa). Mazda bouwt vooral auto's voor enthousiastelingen die bepaalde aspecten kunnen waarderen (hoge kwaliteit interieur, linear opbouw van motorvermogen, heerlijke handbak en rijeigenschappen) maar niet voor de gemiddelde koper. Die willen gewoon compacte turbomotoren, moderne automaten, ruimte en goeie allrounder.

Echt als opvolger van de CX-5 klinkt dit sowieso niet maar meer een model voor Noord-Amerika als opvolger van de CX-7.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Facelift in de database van het Chinese Ministerie van Industrie en Transport :

f17b3e713cecf1061f333df4cbacbcb0_1631109928_0315.jpg

f17b3e713cecf1061f333df4cbacbcb0_1631109927_7959.jpg

afff5c4ec7f0816d43dde6ed6c1ea29a_1631109926_9798.jpg

f17b3e713cecf1061f333df4cbacbcb0_1631109927_3888.jpg

Bron: https://www.autospy.net/spyshot/23474

MCW

Actieve Gebruiker
Toch bijzonder dat er nog een merk is zonder nepuitlaten en zonder nepgaten in de voor- en achterbumper... moest een tijd aan het model wennen maar kijk er toch vaak wel naar als ie aan komt rijden. Redelijk chique verschijning. Al blijf ik het ontwerp van de vorige nog altijd sterker.

MCW

Actieve Gebruiker
Nieuw voor de CX-5 Signature: meegespoten randen

6140b5c1259ca162a7a3f529

2022-mazda-cx-5.jpg

2022-mazda-cx-5.jpg

2022-mazda-cx-5.jpg

2022-mazda-cx-5.jpg

6140b5c80a266718b1dee0e3

6140b5c00a266718b1dee0e1

6140b5d1f5a4a038d11ce0ea

6140b5d1a4e27718b03ad492

Newground
6140b5df0a266718b1dee0e7

6140b5e0f5a4a038d11ce0ec

6140b5dd745a9a38d75c31eb

6140b5da0a266718b1dee0e5

Sportive
6140b5d86c860038ddae131b

6140b5d562d10818b88d7beb

Interieur
6140b5c2524d5b38d0fc3339

6140b5e20a266718b1dee0e8

6140b5c369e37e18b7fbcf70

6140b5d6524d5b38d0fc333c

Alle foto's: https://www.drive.ru/news/mazda/6140a4780d47bb2e57666524.html

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Het is best een tijdloos vormgegeven model, maar de aandrijflijnen raken een beetje achterop. Mazda kan helemaal geen hybride- of plug-in hybride-uitvoeringen leveren. Dat Mazda investeert in dieselmotoren op een moment dat die steeds meer uit de gratie zijn in personenauto's en in zes-in-lijn-motoren is toch onbegrijpelijk.

azz606re

Gebruiker
@Rutger DC, het is niet zo dat diesel volgend jaar opeens niet te verkrijgen is. NIet iedereen is geinteresseerd in een plug-in auto. Mazda is een eigenwijs (positief gezegd) merk dat zelf haar koers bepaald. Dat een zes cilinder Mazda6 gaat komen, dat staat vast. Dit is om te concurreren tegen BMW en Audi. Dus waarom zouden ze dat laten? Je moet niet denken dat Mazda met Nederland rekening gaat houden om alleen maar voortaan electrische modellen uit te brengen. Het draait allemaal door hier in NL met plug-in, volledig electrisch en noem maar op. Ik blijf benzine rijden zolang dat er nog is (momenteel met een Skyactiv motor :)))))

MCW

Actieve Gebruiker
Met de CX-5 doen ze wereldwijd goede zaken. Ook in Nederland zie ik 'm vaak. Ook op de homepage wordt deze bijna altijd als favoriet aangewezen vanwege totaalpakket. SkyActiv moet wel je ding zijn ja en zo ook de automaat. Een klein, zelfstandig merk gaat niet nog van een 'oud' model een plug-in oid maken. Die volgen vrij spoedig:

The "SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture" products to be introduced mainly for the Japan, Europe, North America, China and ASEAN markets between 2022 and 2025 will consist of five hybrid models*, five plug-in hybrid models and three EV models."

*mild hybrides worden hier niet meegerekend maar modellen met het Toyota Hybrid System (THS) wel. http://en.media.mazda.ca/2021-06-17-Mazda-Announces-Future-Technology-and-Product-Plans

Ik vind de facelift trouwens wel geslaagd. Dat van de CX-3 was ook subtiel maar oogde ook gelijk net wat moderner.

MCW

Actieve Gebruiker
Comfort
tXflFQE.png

Luxury
Hv92Ntg.png

Newground
R8shsVC.png

Sportive
l19bykp.png

Signature
6rI4DpF.png

Comfort
o7MfEnl.png

Luxury
nsJgJCK.png

Newground
1tVZK4M.png

Sportive
IvVg9lo.png

Signature
e0fRx5I.png

MCW

Actieve Gebruiker
Ik vind het ook niks. Bij de Outlander heb je bv ook een uitvoering met alles in kleur: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5989568 Oogt ie gelijk wat lomper van. Ik hou wel van een beetje contrast. Bij de M Sport-versies van de X-lijn van BMW vind ik het ook storend.

Frits79

Actieve Gebruiker
MCW 84 zei:
Ik vind het ook niks. Bij de Outlander heb je bv ook een uitvoering met alles in kleur: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5989568 Oogt ie gelijk wat lomper van. Ik hou wel van een beetje contrast. Bij de M Sport-versies van de X-lijn van BMW vind ik het ook storend.
Het is ook nooit goed, bij de een zit er teveel zwart op, nu zit het er niet op is het ook niet goed.

MCW

Actieve Gebruiker
De CX-5 heeft nooit teveel plastic gehad. En zoals je kan zien zijn de meeste uitvoeringen gewoon met plastic randen wat de auto goed staat, vind ik.

Bovenaan