AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Lexus LF-A komt in 2010'
66
Jarenlang hield Lexus de lippen stijf op elkaar over de LF-A, dus we bleven gissen: komt-ie nu wel, of komt-ie nu niet? Inmiddels is er duidelijkheid: de Japanse supersportwagen komt!
Dat meldt het Engelse AutoExpress. We zagen de Lexus al jarenlang gecamoufleerd rondrijden en nu is bekend waarom: de oorspronkelijke testauto's bereikten een topsnelheid van 320 kilometer per uur, en de Lexus-directie vond dit niet afdoende in de huidige markt voor supersportwagens. De verbeterde auto heeft volgens de laatste berichten een topsnelheid van ongeveer 350 kilometer per uur.
De LF-A heeft een atmosferische V10 aan boord met een vermogen van meer dan 550 pk. Daarmee is de super-Lexus sterker dan de Nissan GT-R, de aartsrivaal uit Japan. De gedoodverfde concurrent van de LF-A, de nieuwe NSX, is uit de plannen van Honda geschrapt.
Lexus heeft echter grotere ambities, want de LF-A moet een concurrent worden van de Europese elite. Hierbij denken de Japanners aan de Porsche 911 GT2 en de Lamborghini Gallardo LP560-4. De prijs komt uiteraard wel een stuk lager te liggen. Lexus toonde ook een roadster-variant als concept-car, maar het is nog niet bekend of die ook het productiestadium haalt.
De LF-A heeft een atmosferische V10 aan boord met een vermogen van meer dan 550 pk. Daarmee is de super-Lexus sterker dan de Nissan GT-R, de aartsrivaal uit Japan. De gedoodverfde concurrent van de LF-A, de nieuwe NSX, is uit de plannen van Honda geschrapt.
Lexus heeft echter grotere ambities, want de LF-A moet een concurrent worden van de Europese elite. Hierbij denken de Japanners aan de Porsche 911 GT2 en de Lamborghini Gallardo LP560-4. De prijs komt uiteraard wel een stuk lager te liggen. Lexus toonde ook een roadster-variant als concept-car, maar het is nog niet bekend of die ook het productiestadium haalt.