Einde verhaal voor Lexus LFA
Met het 500e exemplaar heeft de Lexus LFA zijn missie volbracht. De witte Lexus LFA met Nürburgring Package zet de productieteller op een rond getal en is voorlopig de laatste handgemaakte super-Lexus die het levenslicht zal zien. Daarmee is het spotten van een LFA in het wild een behoorlijke zeldzaamheid geworden. In Nederland rijden vier exemplaren rond, dus er moet even goed gezocht worden.
In 2005 liet Lexus op de North American International Auto Show de eerste conceptcar zien. In 2007 werd een tweede getoond en de derde, een roadster, liet in 2008 zijn gezicht zien. De uiteindelijke productieversie mochten we een jaartje later aanschouwen op de Tokyo Motor Show. Een supercar als de LFA wordt niet zomaar geboren, sinds 2000 heeft Lexus aan het model gewerkt.
In de neus van de super-Japanner ligt een 4,8-liter V10 die een niet te missen 560 pk naar de achterwielen stuurt. 'De afgelopen tien jaar stond mijn leven volledig in het teken van één supersportwagen: de LFA' zegt Haruhiko Tanahashi, hoofdingenieur van de LFA. 'Maar bar weinig mensen krijgen dezelfde kans als mijn team en ik: om een supersportwagen te ontwikkelen vanaf een blanco vel papier'.
De 500e LFA heeft zogezegd het Nürburgring Package. Van deze extra harde editie zijn slechts 50 exemplaren geproduceerd. Deze circuitversie onderscheidt zich van de normale LFA door meer vermogen (+ 11 pk), verbeterde aerodynamica en speciaal lichtmetaal.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Lexus LFA


Lezersreacties (28) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.