AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lancia Granturismo concept
Met de Granturismo laat Lancia zien wat we de komende jaren van het merk kunnen verwachten. Het Lancia design uit de jaren 50 en 60 stond model voor dit ontwerp.
Met de Granturismo laat Lancia zien wat we de komende jaren van het merk kunnen verwachten. Het Lancia design uit de jaren 50 en 60 stond model voor dit ontwerp. Ook de HPE uit de 70-er jaren diende als inspiratiebron.
De Granturismo is gebouwd op het Thesis-platform. De auto heeft een lengte van 426 cm, een breedte van 192 cm en een hoogte van 141 cm. De Granturismo is vooral een stijloefening voor de ontwerpers. Er wordt geen melding gemaakt van bijzondere nieuwe technieken. Kenmerkend zijn de relatief lange neus en grote
voorruit. De achterzijde kreeg een sportbreak-achtige styling, afgekeken van de HPE. Aan de zijkant zien we de licht gebogen taillelijn, die ook het Dialogos prototype van een aantal jaren geleden al had.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Lancia
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Oud & Nieuw
Lancia Ypsilon ontmoet voorvader Y10, waarmee je ook al 1 op 20 haalde
Nieuws
Lancia Ypsilon HF: 280 pk sterke hot hatch vanaf €41.000
Nieuws
Lancia Ypsilon HF: 280 pk sterke hot hatch met beroemde aanduiding
Nieuws
Lancia Ypsilon HF: Italiaans neefje van 208 GTI komt eraan
Vergelijkende test