Koolstofvezel voor nieuwe pick-ups van GM
Gewichtsreductie voor Silverado en Sierra
Ford zette bij de ontwikkeling van de huidige F-150 sterk in op gewichtsreductie door voor de koets gebruik te maken van aluminium. Daarmee was het merk de eerste Noord-Amerikaanse autofabrikant die oog had voor de toepassing van lichtere materialen voor deze in de VS mateloos populaire auto's. Volgens Automotive News gaat General Motors een soortgelijke weg bewandelen.
Zo zou General Motors geen aluminium, maar koolstofvezel toepassen in de volgende generatie van de Chevrolet Silverado en diens tweelingbroer van GMC, de Sierra. Het lichtgewicht materiaal wordt naar verluidt vooral toegepast in de laadbakken van de pick-ups. Behlave koolstofvezel zou GM, net als Ford, aluminium gaan toepassen voor diverse andere plaatwerkdelen. Het is niet zeker of alle Silverados en Sierras van het lichte materiaal worden voorzien. Koolstofvezel is kostbaar en de toepassing ervan maakt het productieproces complexer, met een prijsstijging van de auto tot gevolg. Mogelijkerwijs profiteert slechts een handjevol uitvoeringen van de komst van koolstofvezel.