Kleintje mét: Hyundai Xcent
Bij ons in Europa is de Accent als compacte sedan of hatchback tussen 1999 en 2009 in diverse generaties op de markt geweest. In sommige markten wordt het model nog altijd verkocht. Bovendien oogt-ie stukken toonbaarder dan de eerdere generaties. Vandaag heeft Hyundai z'n Xcent gepresenteerd, een guitig sedannetje dat - ondanks dat z'n naam anders doet vermoeden - helemaal niets met bovengenoemde Accent te maken heeft.
De Xcent is een zeer compacte sedan die z'n genen deelt met de Grand i10, de grotere versie van de hier bekende i10. Hij moet de strijd aangaan met auto's als de eveneens kakelverse Ford Figo (een Ka-met-kont), de Suzuki Dzire (Swift sedan) en Honda Amaze (Brio sedan).
Onder de kap van de Xcent komen zowel benzine- als dieselblokken te liggen. Voor een dergelijk model is de auto aardig luxueus uitgerust, met onder andere een in twee kleuren uitgevoerd interieur, compleet met ventilatieroostertjes voor de achterpassagiers en een gekoeld dashboardvakje. Een startknop en parkeersensoren zijn eveneens van de partij, al zal voor deze gadgets wellicht bijbetaald moeten worden.
Hyundai zet z'n Xcent voor de verandering niet in de budgethoek, de sedan is bedoeld als 'hightech sedan' die jonge gezinnen moet aantrekken. Volgende maand moet de Xcent in India te bestellen zijn. Prijzen zijn nog niet bekend.
PRIVATE LEASE Hyundai



Uitgelicht aanbod
Lees ook

Hyundai en Kia versnellen opladen elektrische auto met robot

Nieuwe Hyundai Accent is extravagante sedan

Hyundai houdt 'voor de veiligheid' vast aan fysieke knoppen

Nieuwe Hyundai Kona: eerste specificaties en prijzen

Hyundai: ‘Nieuwe Kona veel vaker elektrisch’

Hyundai houdt vast aan i10, i20 en i30
Lezersreacties (25) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.