Jaarknallers: Top 10 meest gelezen In het Wild

Jullie inbreng

Jaarknallers: in het wild
Jaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wildJaarknallers: in het wild

Wekelijks stromen onze mail- en chatboxen vol met foto's van gespotte auto's. Soms hagelnieuw, soms ingepakt, soms alledaags en soms uniek! In deze nieuwe Jaarknaller blikken we terug op jullie inbreng, waarvoor nog één keer: bedankt!

Na alle hagelnieuwe auto's in nieuwsberichten, video's of bij Back to Basics is het tijd voor een beetje geschiedenis. Bij In het Wild was het een weer een jaar met auto's van alle categorieën verstopt in de grootste uithoeken van het land. Van auto's met veel ervaring (1975) tot bijzondere importauto's uit 2013 en van Franse makelaardij tot een Aziaat. Het was weer een mooie bonte gezelschap en dit waren door jullie inbreng de populairste.

Nummer 10: In het Wild - Talbot Tagora. Op nummer tien vinden we een bijzonder goed onderhouden Tagora. Van de ooit 20.000 gebouwde exemplaren zijn er maar weinig over door de roestduivel die genadeloos zijn weg naar de Talbot vond. De blauwe Tagora op deze foto's stamt uit het afscheidsjaar van het model.

Nummer 9: In het Wild - DeLorean DMC-12. Een echte filmster in de top 10! AutoWeek-lezer Bruno Vijverman kwam deze DeLorean tegen. De ongespoten stalen DeLorean op de foto zag in februari 1981 het levenslicht. In 2011 keurde de RDW hem voor de eerste keer goed voor onze wegen en de huidige eigenaar rijdt er sinds vijf jaar in rond. In 2007 werd vermoed dat er nog ongeveer 6.500 DMC's rondreden.

Nummer 8: In het Wild - Toyota Corolla. Op het eerste oog een doodnormaal model, maar deze Corolla is toch een bijzondere verschijning op de Nederlandse wegen. Leuk is het gegeven dat deze In het Wild op hetzelfde moment verscheen toen Toyota het doek van de geheel nieuwe sedan trok. Deze rode Corolla rijdt nu zo'n twee jaar in Nederland rond.

Nummer 7: In het Wild - Volkswagen Golf. Deze Golf bewijst dat het niet altijd dik-dikker-dikst hoeft. Deze vrij kale Golf II is bijvoorbeeld in nieuwstaat. De tweede generatie, waarvan maar liefst 6,3 miljoen exemplaren zijn gebouwd, heeft het lang volgehouden in het straatbeeld, maar nu lijkt er toch echt een eind te zijn gekomen aan zijn alomtegenwoordigheid. Deze origineel Nederlandse Golf uit 1990 verdiende dus wel een beetje aandacht.

Nummer 6: In het Wild - Peugeot 309. Op nummer zes nog zo'n auto die je eerder op elke straathoek zag, maar nu vrijwel uitgestorven is: de Peugeot 309. Deze specifieke 309 was extra interessant, omdat het een exemplaar van voor de facelift van 1989 was.

Nummer 5: In het Wild - Renault Fuego. We blijven nog even in Frankrijk, want op nummer vijf noteren we de Renault Fuego die afgelopen zomer werd opgestuurd. De Fuego stond er als nieuw bij en beschikt over een origineel Nederlands kenteken, een groot pluspunt voor menig klassiekerliefhebber.

Nummer 4: In het Wild - Peugeot 505 Familiale Dangel. De Fransen worden in deze lijst goed vertegenwoordigd, want ook op de vierde plek zien we een Fransman: deze Peugeot 505. Bijzonder is natuurlijk de uitvoering. De Break zien we over het algemeen al minder vaak, maar de opgehoogde Dangel-versie is nog bijzonderder.

Nummer 3: In het Wild - Opel Admiral. 43 jaar schoon aan de haak! Met afstand de nestor in het rijtje, deze Opel Admiral. Deze rode Admiral stamt uit 1975. Het grootste deel van zijn 43-jarige leven vertoefde de Duitser elders, want pas in 2004 haalde de huidige eigenaar de Admiral naar ons land. De tijd heeft echter weinig invloed op de Opel gehad, want hij staat er nog als nieuw bij.

Nummer 2: In het Wild - Mercedes-Benz CL600. De tweede plek; een perfect gekozen positie voor deze auto met zijn twee ton gewicht en een vraagprijs van € 203.731. Met die prijs was deze C140, met zijn V12 in het vooronder, destijds duurder dan al zijn tegenstrevers. De Benz kan op een luttele 394 pk aan vermogen rekenen. De krassen aan de zijkant zijn zuur, heel zuur.

Nummer 1: In het Wild - Volkswagen Phaeton Lang 6.0 W12. Op de hoogste trede van het podium staat nog een krachtpatser met een V12 onder de kap. Ook deze limousine ging in zijn gespotte vorm niet onder de € 200.000 over de spreekwoordelijke toonbank. De Volkswagen Phaeton gaat de boeken in als de grootste en duurste limousine die Volkswagen ooit bouwde en deze W12 was de topuitvoering van dat opmerkelijke model. In 2018 trok hij van alle In het Wildjes de meeste aandacht. Terecht?

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.