AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
In detail: Peugeot 207
Nadat eerder al wat foto's waren gelekt op het internet, geeft Peugeot vandaag alle informatie vrij over de nieuwe 207. In april staat de auto bij de Nederlandse dealers.
Nadat eerder al wat foto's waren gelekt op het internet, geeft Peugeot vandaag alle informatie vrij over de nieuwe 207. In april staat de auto bij de Nederlandse dealers.
De nieuwe Peugeot past perfect in de nieuwe designlijn van Peugeot. Na de 407 en de 307, heeft ook de 207 de kenmerkende grote grille die we ook zijn tegengekomen op de spectaculaire 907 concept en de 20Cup driewieler, die ook een designstudie was. De 207 is 4,03 meter lang, 1,72 breed exclusief zijspiegels en 1,47 meter hoog en deelt zijn bodem met de Citroën C3. De wielbasis is 2,54 meter. Met deze maten is het nieuwe model 20 cm langer dan de 206 en heeft hij een 8 cm langere wielbasis.
De 207 komt in april op de Nederlandse markt. De basisversie heeft een 1,4-liter benzinemotor met 75 pk. Daarmee haalt de 207 een topsnelheid van 170 km/u; de auto weegt 1.156 kilo. Het gemiddelde brandstofverbruik is 6,3 liter per 100 km. De volgende stap is de 1,4-liter 16V met 90 pk. Die levert een topsnelheid van 180 km/u en een gemiddeld brandstofverbruik van 6,4 liter per 100 km. De 1,6-liter 16V met 110 pk kan 194 km/u. De auto weegt 1.231 kilo en verbruikt 7,0 liter brandstof per 100 km. In de herfst zal een samenwerking met BMW ontwikkelde 1,6-liter met 115 pk die krachtbron aflossen. Het voorlopige topmodel wordt de 143 pk sterke 1,6-liter turbo met directe injectie.
Het programma met dieselmotoren begint bij de 70 pk 1,4-liter HDI (topsnelheid 166 km/u, gemiddeld verbruik 4,5 liter per 100 km). Daarna volgt de 1,6-liter met 90 pk en de 1,6-liter met 110 pk. Die hebben topsnelheden van 182 en 193 km/u en een gemiddeld brandstofverbruik van 4,5 en 4,8 liter per 100 km.
Bijzonder is dat twee verschillende voorzijdes zijn voor de 207. De eerste is de 'classic styling' die herkenbaar is aan de mislampen die in de voorbumper zitten. De 'sport stying' heeft zijn met chroom omrande mislichten in de grille zitten. Die grille kan desgewenst met aluminium worden afgewerkt. Aan de acherzijde is de 'sport styling' herkenmaar door zijn verchroomde uitlaatpijp.
Op de Autosalon van Genève, in maart, maakt de auto zijn publieksdebuut. De productie van de drie- en vijfdeurs is gestart in het Slowaakse Trnava en het Franse Poissy. In Madrid worden de SW- en de CC-versie geproduceerd. Die varianten worden in de lente van 2007 gepresenteerd. In 2007 verschijnt van de 207 de RC-versie. Die is voorzien van de 1,6-liter turbomotor met directe injectie die dit keer 170 pk levert. De twee-dubbelnul-zeven zal volgens Peugeot 'als de economische situatie het toelaat' over twee jaar zijn opwachting maken. Die auto zal de concurrentie aangaan met de Renault Modus.
De 207 komt in april op de Nederlandse markt. De basisversie heeft een 1,4-liter benzinemotor met 75 pk. Daarmee haalt de 207 een topsnelheid van 170 km/u; de auto weegt 1.156 kilo. Het gemiddelde brandstofverbruik is 6,3 liter per 100 km. De volgende stap is de 1,4-liter 16V met 90 pk. Die levert een topsnelheid van 180 km/u en een gemiddeld brandstofverbruik van 6,4 liter per 100 km. De 1,6-liter 16V met 110 pk kan 194 km/u. De auto weegt 1.231 kilo en verbruikt 7,0 liter brandstof per 100 km. In de herfst zal een samenwerking met BMW ontwikkelde 1,6-liter met 115 pk die krachtbron aflossen. Het voorlopige topmodel wordt de 143 pk sterke 1,6-liter turbo met directe injectie.
Het programma met dieselmotoren begint bij de 70 pk 1,4-liter HDI (topsnelheid 166 km/u, gemiddeld verbruik 4,5 liter per 100 km). Daarna volgt de 1,6-liter met 90 pk en de 1,6-liter met 110 pk. Die hebben topsnelheden van 182 en 193 km/u en een gemiddeld brandstofverbruik van 4,5 en 4,8 liter per 100 km.
Bijzonder is dat twee verschillende voorzijdes zijn voor de 207. De eerste is de 'classic styling' die herkenbaar is aan de mislampen die in de voorbumper zitten. De 'sport stying' heeft zijn met chroom omrande mislichten in de grille zitten. Die grille kan desgewenst met aluminium worden afgewerkt. Aan de acherzijde is de 'sport styling' herkenmaar door zijn verchroomde uitlaatpijp.
Op de Autosalon van Genève, in maart, maakt de auto zijn publieksdebuut. De productie van de drie- en vijfdeurs is gestart in het Slowaakse Trnava en het Franse Poissy. In Madrid worden de SW- en de CC-versie geproduceerd. Die varianten worden in de lente van 2007 gepresenteerd. In 2007 verschijnt van de 207 de RC-versie. Die is voorzien van de 1,6-liter turbomotor met directe injectie die dit keer 170 pk levert. De twee-dubbelnul-zeven zal volgens Peugeot 'als de economische situatie het toelaat' over twee jaar zijn opwachting maken. Die auto zal de concurrentie aangaan met de Renault Modus.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Goedkoop maar met Bovag-garantie: deze verrassende occasions koop je voor €1.300-€1.900
Praktijkervaring
Praktijkervaring Peugeot 207: is-ie echt zo slecht?
Nieuws
Peugeot 207 - Facelift Friday
Nieuws
Vijf occasions met youngtimerstatus vanaf 2021
Nieuws