In detail: de BMW M3 cabriolet

BMW M3 cabriolet
BMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabrioletBMW M3 cabriolet
Wat valt er nog meer te melden behalve dat dit een M3 zonder dak is?
Al vanaf de komst van de BMW M3 is bekend dat er ook een cabrioletversie van verschijnt. Het is de derde variant van de M3 want naast de coupé is er ook al een sedan. Het is evenmin een verrassing dat hij ook de 4,0-liter V8 met 420 pk aan boord heeft. Deze vierde generatie M3 cabriolet is de eerste die geen stoffen kap heeft maar een hardtop. Geen toeval natuurlijk want bij de normale 3-serie is de open variant ook voor het eerst een coupécabriolet. Wie persé een BMW cabrio wil een canvas topje wil, moet uitwijken naar de 1-serie of de veel grotere zes.
Verder geldt voor deze BMW het zelfde als de overige M3's. Er is een aluminium motorkap met intimiderende power-bult, uitgeklopte spatborden waarvan de achterste extra zijn geaccentueerd om er de nadruk op te leggen dat het hier een achterwielaandrijver betreft. Aan de achterzijde is er een diffusor met vier uitlaatpijpen.
Nieuw in de cabriolet is de in samenwerking met Getrag ontwikkelde DGK-transmissie met dubbele koppeling. Die doet ook zijn intrede in de coupé- en de sedanvariant van de M3. De nieuwe versnellingsbak lost de SMG-transmissie af en doet in de loop van de tijd ook zijn intrede in de andere typen van BMW.
Behalve de dakconstructie is er dus nauwelijks verschil met de dichte M3's. Gelukkig hebben we nog een hele zwik foto's.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.