Hyundai zet N-label in de spotlights
Nürburgring begint vruchten af te werpen
Hyundai heeft zich met het N-label onder andere ten doel gesteld om 'de spannendste auto's aan de consument te kunnen aanbieden'. Hyundai noemt het N-label zelf een submerk, wat erop wijst dat de afdeling net als AMG van Mercedes en M van BMW behoorlijk zelfstandig is. Het gamma zal zowel uit pittige personenauto's als race- en rallyauto's bestaan.
De N staat overigens voor 'Born in Namyang, honed at the Nürburgring', waarmee Hyundai refereert aan de locaties van het R&D-centrum in Korea en de testfaciliteit bij het Duitse circuit, beide beginnend met de letter N.
Tijdens de IAA krijgen we onder andere de nieuwe i20 WRC-rallyauto te zien. Helemaal definitief is-ie nog niet, wel is het een vooruitblik op wat in 2016 gaat deelnemen aan het FIA World Rally Championship. We komen verder een oude bekende tegen op de Hyundai-stand: de RM15, een knotsgekke Veloster met middenmotor met een 300 pk sterke T-GDI onder de kap.
Tegenwoordig tel je als merk niet meer mee als je geen digitaal studiemodel voor de racegame Gran Turismo in je portfolio hebt. Zodoende krijgen we de N 2025 Vision Gran Turismo te zien. De platgeslagen extreme racer beschikt over 884 fictieve pk's waarvan er 680 geleverd worden door een accupakket. De resterende 204 pk's zijn afkomstig uit een KERS-systeem. Het totale gewicht lgt dankzij een met plastic versterkt koolstofvezel monocoque op 972 kilo.
PRIVATE LEASE Hyundai
