AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hyundai Portico onthuld
Hyundai laat op de Chicago Auto Show de Portico concept car zien. Het is een studie van een een crossover van een ruime sportwagen en een SUV zonder B-stijlen en met plaats voor zes personen op twee zitrijen.
Hyundai laat op de Chicago Auto Show de Portico concept car zien. Het is een studie van een een crossover van een ruime sportwagen en een SUV zonder B-stijlen en met plaats voor zes personen op twee zitrijen.
Denk nu niet dat de Chicaco Auto Show een ondergeschoven kindje is. De show in de Windy City wordt door zo'n miljoen mensen bezocht en voor zulke bezoekersaantallen zouden andere autotentoonstellingen een moord doen.
Maar Chicago zat tot een paar jaar geleden een beetje in het verdomhoekje qua primeurs. Zo vlak na Detroit en vóór Genéve was het met het nieuws wel gedaan. Totdat de autofabrikanten ontdekten dat je in Chicago meer publiciteit krijgt omdat er minder nieuws is.
Ook Hyundai speelt daarop in met de presentatie van de Portico concept car. Die studie laat zien in welke weg Hyundai zal inslaan met een nieuwe crossover. De auto heeft heeft geen B-stijlen, zodat de achterportieren naar voren open gaan. Daardoor kunnen zes passagiers gemakkelijk instappen. Met de opstelling van twee zitrijen hebben alle inzittenden ook meer beenruimte dan bij modellen met drie zitrijen.
De Portico concept car heeft een panoramadak dat met een druk op de knop kan worden verduisterd.
De concept car heeft een wielbasis van 3,07 m, is 5,00 m lang en, 2,00 m breed. De hoogte is niet bekend. Hij is uitgerust met de nieuwe Lambda V6-motor een aluminium 24-klepper, die samenwerkt met een zestraps Shiftronic automatische transmissie. De Portico is ontworpen voor toepassing van Hundai's hybride aandrijving met twee elektromotoren, één voor de aandrijving van de voorwielen en de ander voor de achterwielen met respectievelijk 110 kW/136pk en 60 kW/83 pk.
De auto is ontworpen en gebouwd door Hyundai's Advanced Design Team in het Design Center in Zuid-Korea.
Denk nu niet dat de Chicaco Auto Show een ondergeschoven kindje is. De show in de Windy City wordt door zo'n miljoen mensen bezocht en voor zulke bezoekersaantallen zouden andere autotentoonstellingen een moord doen.
Maar Chicago zat tot een paar jaar geleden een beetje in het verdomhoekje qua primeurs. Zo vlak na Detroit en vóór Genéve was het met het nieuws wel gedaan. Totdat de autofabrikanten ontdekten dat je in Chicago meer publiciteit krijgt omdat er minder nieuws is.
Ook Hyundai speelt daarop in met de presentatie van de Portico concept car. Die studie laat zien in welke weg Hyundai zal inslaan met een nieuwe crossover. De auto heeft heeft geen B-stijlen, zodat de achterportieren naar voren open gaan. Daardoor kunnen zes passagiers gemakkelijk instappen. Met de opstelling van twee zitrijen hebben alle inzittenden ook meer beenruimte dan bij modellen met drie zitrijen.
De Portico concept car heeft een panoramadak dat met een druk op de knop kan worden verduisterd.
De concept car heeft een wielbasis van 3,07 m, is 5,00 m lang en, 2,00 m breed. De hoogte is niet bekend. Hij is uitgerust met de nieuwe Lambda V6-motor een aluminium 24-klepper, die samenwerkt met een zestraps Shiftronic automatische transmissie. De Portico is ontworpen voor toepassing van Hundai's hybride aandrijving met twee elektromotoren, één voor de aandrijving van de voorwielen en de ander voor de achterwielen met respectievelijk 110 kW/136pk en 60 kW/83 pk.
De auto is ontworpen en gebouwd door Hyundai's Advanced Design Team in het Design Center in Zuid-Korea.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Hyundai
Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Inster E-Motion Vanaf € 293,- p/m Private Lease | € 2500,- korting !! | 15-inch stalen velgen met 185/65 R15-banden | Actieve rijbaanassistentie (LKA) | Highway Driving Assist (HDA)
- 2025
- 10 km
€ 22.890

Hyundai Inster E-Motion | 15-inch stalen velgen met 185/65 R15-banden | Actieve rijbaanassistentie (LKA) | Highway Driving Assist (HDA)
- 2025
- 10 km
€ 24.590

Hyundai Nexo FCEV Plus Pack Automaat | Navigatie | Achteruitrijcamera | Apple Carplay/Android Auto | Cruise control adaptief |
- 2022
- 59.455 km
€ 22.440
Lees ook
Nieuws
De goedkoopste Hyundai i10 is minder ‘basic’ dan Hyundai denkt – Back to Basics
Proefrit
Hyundai Genesis Coupé 3.8 (2012) - Als de nieuwe Genesissen rijden als deze Coupé belooft dat veel
Elektrische auto's
Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €35.000
Elektrische auto's
Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €45.000
Nieuws