Hyundai iX45 heeft neus bijna uit het verband
Hyundai legt de laatste hand aan de iX45, die over enige tijd de Santa Fe opvolgt. Onze spionagefotografen kwamen 'm tegen met een aanzienlijk minder gecamoufleerde neus.
In de Alpen sneeuwt het al, vandaar dat de Hyundai iX45 deze week onverwacht in de wintertests terecht is gekomen. Vorige maand kwamen we nog een prototype tegen van dit model tijdens de hittetests in Death Valley.
De nieuwe naam van de grote Hyundai, past precies in de nieuwe lijn die het merk daarvoor gekozen heeft. Maar ook op andere vlakken zal de iX45 de Santa Fe doen vergeten. Het nieuwe model wordt eerder een crossover dan een echte SUV – hij wordt dus wat modieuzer gelijnd, maar raakt waarschijnlijk wel zijn derde zitrij kwijt.
Verder brengt Hyundai de iX45 helemaal bij de tijd met de nieuwste motoren. In deze tijd van downsizing en CO2-taks spreekt het bijna voor zich dat de V6 moet verdwijnen ten gunste van een reeks efficiënte viercilinders en diesels, die overigens ook al in andere modellen van het merk te vinden zijn.
Zo te zien zijn de ingenieurs van Hyundai bezig met de laatste loodjes van het testtraject en durven wij de verwachting wel uit te spreken dat de we 'm op de Autosalon van Genève, komende maart, tegen zullen komen.
PRIVATE LEASE Hyundai Santa Fe
Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDi PHEV 265pk Aut. Premium
- 2023
- 42.374 km

Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV Premium 7persoons | Leer | Head-up display | Stoelventilatie | 360 Camera | Stoelverwarming |
- 2024
- 31.502 km

Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV Premium | 6 pers | LED | Memory Zetels | Open Dak | Leder | Trekhaak | 360 Camera | Stoelverwarming | Navi | Clima | BLIS | HUD | Krell Audio | Cruise Adaptive
- 2023
- 23.594 km
Lees ook
Deze volwaardige gezinsauto's koop je met €20.000 budget
Dit zijn de goedkoopste gebruikte SUV’s
Hyundai hogerop, DS zoekt 't daar al langer: Hyundai Santa Fe vs. DS7
Test: Hyundai Santa Fe – Ondanks metamorfose de vertrouwde grote, comfortabele SUV
Designreview Hyundai Santa Fe: 'Kleur bekennen is belangrijk'
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (31)
Reageren
Volgende week de aankondiging van de nieuwe Sorento.



Redelijk goed in de uitrusting voor een betaalbare prijs.
Hopen dat de kwaliteit op langere termijn ook is verbeterd dan hebben de Europese producenten hier nog een hele kluif aan.

't zou zonde zijn als 'ie idd zijn derde zitrij verliest! Dan wordt ie denk ik minder geliefd bij TCA & co.






Gare rammelbakken ? Net zoiets als je FSO misschien ?
Leasemaatschappijen die afhaken ? Nog nooit zoveel flauwekul bij elkaar gezien.
Blijf gewoon bij de feiten, en die zijn anders.
Zeg gewoon da je overal de pest aan hebt, dan ben je tenminste eerlijk. Gefrustreerd type!
@ Colnago. Misschien ook ergens last van ? Ze laten jou toch ook niet verzuipen.
@Mars TDI. We zullen ze maar laten lullen al die gefrustreerde school jochies. Ben het eens met je opmerking.


Goed gezegd, sluit me helemaal bij je woorden aan. Wat een onzin verhaal van Fop. "Koreaanse troep"? De Aziaten maken auto's waar menig merk tegenwoordig jaloers op is en dat uit zich dan zo bij de 'chauffeurs'. En wat denk je waarom ze 5 jaar garantie geven? Dat heet vertrouwen hebben in je merk en er zeker van zijn dat je goed spul aflevert. Vooropig zijn ze bij Hyundai / Kia zó goed bezig dat de 'gevestigde orde' bang is dat ze van hun podium donderen, van de troon worden gestoten o.i.d. Dan krijg je van die rare berichtjes hier die kant nog wal raken. Opmerkingen die zijn gebasseerd op de welbekende gebakken lucht. Ze zijn bij Hyundai met een fikse inhaalslag bezig en dan krijg je altijd jaloerse blikken. Afgunst. Jammer.

Niet iedereen heeft behoefte aan een premium patserbak. Alleen mensen met een groot ego en een klein zelfvertrouwen…Zelfs als ik het geld zou hebben, zou ik het niet uitgeven aan iets waarvan de afschrijving hoger is dan het brutonationaalproduct van een klein Afrikaans land. Maar ja, je geeft al aan dat je een patser bent. In mijn ogen en gelukkig van veel mensen ben je een zielepoot.

behalve dat je reactie kant nog wal raakt, heb je bijzonder weinig verstand van zaken; wat moet een tanker met Hyundai's aan boord????
Zelden zoveel onbenulligheid in één zin gezien...

Heb je de foto's goed bekeken? Achter de Audi Q5 rijdt namelijk een Sorento. Dus volgens mij is het kia/hyundai gezegde geen dooddoener maar nog steeds de waarheid! Gewoon een eeneiïge tweeling!

Ik ben ik de gelukkige omstandigheden dat ik kan rijden wat ik wil, dus ook in de premium patserbakken.
Op dit moment rij ik weer in de nieuwe bmw 5, daarvoor de mercedes E en de audi a6.
Vanaf volgende week weer een poosje in de nieuwe 508.
Heb voor prive geen enkele behoefte aan een "patserbak "
Ben dus niet jaloers, want ik heb bijna alles wat er is al gereden. Over jaloers gesproken ?
Zo, nu weer terug naa het autonieuws met de volwassenen...

Een tevreden Santa-Fé rijder.

@de niet zo Koreanen-fans probeer er gewoon eens eentje uit.
@de fans, premiumbakken behouden hun titel premium...

Heb je een BMW:
Fanboy, Pooier, KampSjaak, Aso, Badgeknuffelaar, Status-geil.
Heb je een Hyundai:
Slechte, onbetrouwbare, niet rijdende, lelijke rijst-auto en ben je een WW-trekker, schraper etc. etc.
Te zielig voor woorden...
Ik ben persoonlijk fan van AUTO'S in z'n algemeen en heb een voorkeur voor DUITSE auto's. Ik vind het GEWELDIG dat Hyundai en Kia zo goed op weg zijn. Op die manier worden die Duitsers ook eens wakker geschud en gedwongen het producten NOG beter te maken om te kunnen blijven concurreren/voor te blijven of whatever. BEKIJK HET EENS POSITIEF. Ik zou er geen klap aan vinden als er alleen maar BMW's op de weg zouden rijden. Maar goed ik blijk hierin een uitzondering te zijn blijkt wel aan alle kansloze reacties.


Klopt, die komen van de achterlijke reacties, niet van type/merk auto.

Het is gewoon duidelijk tezien in 2005 hebben ze nieuwe mensen en ontwerpers aangetrokken. Mensen die voorheen werkte voor merken zoals Audi. En die hebben het bedrijf omhoog geholpen. En dat duurt een paar jaar voor je iemands invloed ziet maar dat begint nu naar voren te komen.
Kia/Hyundai is gewoon sterk bezig op dit moment. Na Toyota, GM en VW zijn ze de grootste. Dus JA ze zijn groter dan Ford. En als alles zo bagger was dan was het zelfs met een hele scherpe prijs niet gelukt.
Het is duidelijk dat hier gewoon sprake is van iemand (Fop) die de feiten niet onder ogen wil zien. Wat zijn reden ook is, maar hij zit duidelijk in de ontkenningsfase. :-)



Wat ben jij een ongelooflijk zielige en gefrusteerde figuur zeg.


In jouw verdediging je zult ook weinig gefrustreerde FSO Polonez (dat is toch een omgebouwde versie van een kopie gemaakt door mensen die steeds minder wisten waarmee ze bezig waren?) en Gallopper kopers vinden.. Oh wacht dat is ook omdat ze nog moeilijker te vinden zijn dan mensen met frustraties over hun nieuwe Koreaan
PS de mensen waren niet bij de VAG groep weggepest hoor. Dat zou je wel willen maar helaas. Weggelokt of een aanbod dat ie niet kon weigeren gedaan misschien maar het is echt niet de minste die daar hoofd engineering is. Hij mag officieel gewoon in het rijtje met Sergio Pininfarina and Giorgetto Giugiaro worden genoemd. Misschien niet zo groot bij gewone publiek maar wel bij de vakindustrie.
Nee welke argumenten die op de moderne Hyundai slaan heb jij aan gedragen? Ik heb er nog niet 1 gezien. Enkel wat oude koeien

Het een is niet beter dan het ander, maar met elkaar vergelijken gaat gewoon niet. Hetzelfde als appels met peren vergelijken.

Zo is het maar net, de imago's van merken als Hyundai, Kia, Lada, FSO, Dacia, Skoda, Daewoo zijn gewoon ver onder de maat. Maar dat mag je in calvinistisch en burgerlijk Nederland natuurlijk niet te hard roepen.

Je rijd dus galloper en loopt Hyundai af te zeiken??
http://www.gaspedaal.nl/Hyundai/Galloper/?srt=pr
moet ik verder nog wat zeggen of trek je je nu al vol schaamte terug over wat je gezegd hebt?
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.