Hyundai dragracer
De Hyundai Neos III concept car, die zijn debuut afgelopen herfst maakte in Tokyo, komt in Amerika voor het eerst ten tonele op de LA Auto Show. Maar de Zuid-Koreanen komen er ook met een echte wereldpremière: de Gator Greenspeed.
De Gator is een dragracer in de stijl van de superdragsters uit de jaren zestig. Hij heeft weliswaar geen dikke V8-motor, maar een brandstofcel.
De dragster is ontworpen in het North American Design Center van Hyundai. Niet alleen het uiterlijk is bijzonder, ook de aandrijving van de Gator is niet alledaags. De stuwkracht wordt verkregen door twee brandstofcel aangedreven elektromotoren in de achterwielen. De beide waterstoftanks zijn aan de voorzijde van de Gator gemonteerd. De geïntegreerde roll-bar zorgt voor de vereiste veiligheid van de bestuurder.
De Gator wordt bestuurd met behulp van een control stuck en alle informatie die de bestuurder nodig heeft wordt op een schermpje in de helm geprojecteerd.
Hyundai lanceerde vorig jaar in Los Angeles de Hyundai Tucson FCEV, met brandstofcel.
PRIVATE LEASE Hyundai
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Inster RED LINE EDITION 49 kWh | NAVI | CAMERA | CLIMA | CRUISE | 370 ACTIERADIUS | 3-FASEN | SNELLADEN | FABRIEKSGARANTIE GELDIG T/M 6-2030! |
- 2025
- 5.021 km

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV N LINE SKY | SCHUIF DAK | NAVI | BOSE | CLIMA | ADAPT. CRUISE | CAMERA | ELEKTRISCHE ACHTERKLEP | 19'' LM VELGEN | LAGE KMSTAND! | FABRIEKSGARANTIE GELDIG T/M 2-2030! |
- 2025
- 13.111 km

Hyundai Atos 1.1i Active Cool Airco Carplay scherm NAP
- 2005
- 97.425 km
Lees ook

Praktijkervaring Hyundai i30: volgens de eigenaren een echte allrounder

Porsche kijkt de kunst af bij 'heel goede' Hyundai

'Moet ik koelvloeistof van mijn Hyundai Ioniq 5 bij 60.000 km vervangen, ik laad nooit snel?'

Waarom de Hyundai Inster geen Ioniq 1 heet, hoewel hij zelfs trekjes vertoont van grootste broer



