Hymer B-Class nu ook als halfintegraal
Aerodynamischer
In april 2019 presenteerde Hymer zijn topmodel B-Class Masterline, in vier indelingen. Vanuit de markt kwam al snel de vraag naar een halfintegrale camper in dit segment: de B-ML T 780 is het (eerste?) antwoord op deze vraag.
De nieuwe halfintegraal, op een Mercedes-Benz onderstel, is voorzien van hetzelfde uitrustingsniveau als het integrale kwartet. Maar nu wel met de – gemiddeld genomen wat betere – rijeigenschappen van een halfintegraal, inclusief alle assistentiesystemen van Mercedes. Deze camper is verder net als de integrale versie voorzien van het eigen Hymer SLC chassis.
De halfintegraal is aerodynamischer dan de integrale opbouw en dat heeft een gunstige invloed op het brandstofverbruik. De dieselmotor in de Mercedes-Benz Sprinter is goed voor 177 pk. Er is keuze uit een handgeschakelde zesbak of de bekende automaat met negen versnellingen. Diverse assistentiesystemen dienen om de verkeersveiligheid te verhogen. Zoals de standaard Active Brake Assist of de optioneel Distronic Active Distance Assist, evenals optionele cameragebaseerde assistentiesystemen, waaronder een actief rijstrookwaarschuwingssysteem of High Beam Assist.
In de ruime dubbele bodem biedt het chassis ruimte voor alle technische componenten, inclusief vers- en afvalwatertanks en de elektrische uitrusting. Een speciaal deel dat ook van binnenuit toegankelijk is en de garage met een laadvermogen tot 450 kg bieden nog meer opslagruimte voor de kampeerders.
De nieuwe B 780 ML is 789 cm lang en 235 cm breed. Aan boord zijn twee enkele bedden, een douche en toiletruimte tegenover elkaar aan de voeteneinden van de bedden, een hoekkeuken met driepits gasstel en een hoekbank achter de bestuurdersstoel. Het maximale gewicht van de kampeerauto is 4.500 kg.