Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Honda in z'n element

Honda in z'n element
  • Nieuws
29 maart 2002 om 15:16
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Zonde dat deze Honda Element alleen voor de Amerikaanse markt is bedoeld. Want deze auto is behoorlijk anders dan de doorsnee terreinwagen of SUV.

't Is gewoon zonde. Zonde dat deze Honda Element alleen voor de Amerikaanse markt is bedoeld. Want we weten heel zeker dat hij ook prima zou staan op menig Nederlandse oprit. Deze auto is behoorlijk anders dan de doorsnee terreinwagen of SUV.
Want die zijn natuurlijk wel heel erg handig en functioneel, maar de Element gaat nog even een stapje verder. Wat te denken bijvoorbeeld van de omgekeerde achterdeuren. Dan kun je grote lading makkelijker naar binnen schuiven omdat je de B-stijl mist. Die zit toch altijd in de weg? Bovendien kun je zo grotere spullen naar binnen stouwen.
Vergis je niet in de afmetingen van de Element. Hij staat namelijk op Honda's Global Compact Platform waar ook de Civic en Stream op staan. Veel langer dan die auto's is hij in ieder geval niet. Hij heeft plaats voor vier personen en zooi bagage - maar je kunt de stoelen voor de achterpassagiers ook opklappen aan de zijkanten voor meer bagageruimte. Een mountainbike past er dan bijvoorbeeld in. Honda in Amerika mikt een beetje op de jonge koper - de studenten dus - en voor die groep is het misschien ook wel handig om te weten dat je van de voorstoelen en de achterbank een tweepersoonsbed kunt bouwen. En als de lading nog steeds niet in de auto past kun je lange voorwerpen nog door het dak laten uitsteken waar helemaal achterin een dakluik zit. Of je gebruikt de gedeelde achterklep.

De Element is trouwens geen onbekende: op een aantal autoshows stond al een prototype dat Honda Model X heette. Op de tentoonstelling van New York werd de Element voorgesteld, de direct afgeleide productieversie daarvan.
Het dashboard doet met die ronde klokken een beetje denken aan dat van de Jazz en ziet er ook in de Element heel vlot uit. Voor optimale benutting van de binnenruimte zit de versnellingspook op het dashboard in plaats van op de vloer. Voor de Element is maar een motor beschikbaar, namelijk een 2,4-liter viercilinder VTEC van 160 pk. Prijzen in Amerika zijn te vergelijken met die van een Honda CRV.

  • Houd me op de hoogte over de Honda Element
Honda

Uitgelicht aanbod

    Honda Civic Tourer 1.8 Elegance Navi\Cruise 29376 km Nieuwstaat

    Honda Civic Tourer 1.8 Elegance Navi\Cruise 29376 km Nieuwstaat

    • 2018
    • 29.376 km

    € 18.945

    Honda Civic 1.3 Hybrid

    Honda Civic 1.3 Hybrid

    • 2008
    • 283.398 km

    € 2.950

    Honda Civic Tourer 1.8 Sport Cruise\Camera 26421 km Dealeronderhouden

    Honda Civic Tourer 1.8 Sport Cruise\Camera 26421 km Dealeronderhouden

    • 2014
    • 26.421 km

    € 13.945

Meer Honda occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda specificaties
  • Honda occasions
  • Honda video's
Advies en informatie
  • Honda tests
  • Honda gebruikersreviews
  • Honda index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

Honda’s komen meer dan eens ijzersterk voor de dag in onze Klokje Rond-keuringen. Voorafgaand...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    In het Wild: Honda Element (2007)

    In het Wild: Honda Element (2007)

    23
    • 18 mei 2017
  • Nieuws
    In het wild: Honda Element (2004)

    In het wild: Honda Element (2004)

    27
    • 25 mei 2016
  • Nieuws
    Honda Element SC prototype

    Honda Element SC prototype

    • 17 april 2006
  • Nieuws
    Gereden: Honda Element

    Gereden: Honda Element

    • 24 augustus 2003
  • Nieuws
    Honda Studio E concept

    Honda Studio E concept

    • 16 januari 2003
Merk
Merk
  • Nieuws
    Honda laat stukjes nieuwe CR-V zien

    Honda laat stukjes nieuwe CR-V zien

    29
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    44
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    28
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    49
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    36
    • 5 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden