AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Honda het circuit op met NSX GT
NSX in Japans racekostuum
22
Honda heeft de NSX klaargestoomd voor het Japanse Super GT-kampioenschap.
De meest extreme Honda van dit moment, de NSX, doet er nog een flinke schep bovenop als GT. De auto is rondom uitgebouwd met koolstofvezel panelen, waardoor de rijwind de auto zo efficiënt mogelijk tegen de grond drukt. Laat je niet foppen door het uiterlijk, want in het midden van al dat geweld heeft deze NSX een veel kleiner blok liggen dan de straatversie: een 2,0-liter viercilinder met turbo.
Dat betekent niet dat de auto slecht bedeeld is, want het blokje weet er een astronomisch vermogen van ruim 600 pk uit te stampen. Er wordt daarbij niet gesproken over een koppeling aan een elektromotor, zoals bij de reguliere NSX het geval is. De betreffende 2.0 turbomotor is in de basis hetzelfde als die uit de Japanse Super Formula-auto.