Honda CR-V vernieuwd

Honda CR-V vernieuwd
Honda heeft z'n mid size SUV, de CR-V, in een nieuw jasje gestoken pakte de boel onderhuids ook meteen maar aan.

Honda heeft z'n mid size SUV, de CR-V, in een nieuw jasje gestoken pakte de boel onderhuids ook meteen maar aan. Om met het nieuwe jasje te beginnen: dat is natuurlijk gewoon een facelift van het vorige model, dat al sinds september 1997 bij ons op de markt is. De styling is wat 'scherper' en strakker geworden - waardoor 'ie er wat vlotter uitziet dan z'n toch wat oubollig ogende voorganger. Opvallendste wijzigingen zijn de achterlichten, die nu iets verder door naar beneden lopen en het front, dat beter smoelt met z'n hoge koplampen. Verder zijn lengte en breedte van de koets iets toegenomen. Kortom: de CR-V is weer helemaal bij de tijd. Onder de kap monteert Honda de nieuwe, 150 pk sterke tweeliter DOHC i-VTEC-viercilinder. Die is een fractie sterker - en vlotter - dan z'n voorganger en verbruikt ook iets minder benzine. Net als de vorige CR-V heeft ook de nieuwe Real Time 4WD, hetgeen inhoudt dat alle vier de wielen aangedreven worden als de omstandigheden daarom vragen.
Honda maakt er een sport van om in z'n modellen zo veel mogelijk binnenruimte te creëren; zo ook in de CR-V. Je kunt makkelijk van voor naar achter 'wandelen' in de walk-through cabin omdat er tussen de voorstoelen niets zit (de handrem verhuisde naar het dashboard). Of het echt zinvol is laten we in het midden. Feit is dat het laadvolume toenam, onder andere omdat de laadvloer 12 centimeter naar beneden ging. Een kleine verandering onderging ook de in twee delen te openen achterdeur; je hoeft niet meer eerst het achterruitje van z'n slot te halen om de hele deur te openen. De vernieuwde Honda CR-V is leverbaar vanaf volgend jaar januari.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.