en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
John Hennessey van het in het Amerikaanse Texas gevestigde Hennessey Performance lachte zich scheel om de 717 pk en 880 Nm die de Hellcats op de weg - in ieder geval naar de achterwielen - brengen. Ook de Hellcat X die Dodge vorig jaar lanceerde, kon met zijn 818 pk zijn goedkeuring niet wegdragen. Wie het goed wil doen, doet het zelf. Zodoende hebben de Texanen nu een 1.046 pk en 1.338 Nm krachtige Dodge Challenger Hellcat gelanceerd.
Hennessey heeft z'n fameuze HPE1000-kit op de 6,2-liter metende Hemi V8 geschroefd. De standaard al van een supercharger voorziene achtcilinder heeft bezoek gekregen van twee turbo's waarvan het effect is gebleken. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h moet in zo'n 2,8 tellen achter de rug zijn. In net geen tien seconden staat de 230 km/h op de teller. Op de foto's zien we overigens de HPE850, een versie die optisch niet onderdoet voor de HPE1000.
Op de lijst aanpassingen staan indrukwekkende zaken als nieuwe injectoren, een nieuw koelsysteem, een herschreven motormanagementsysteem en een aangepaste brandstofpomp. Hennessey is de gekste niet, zo blijkt, en geeft je na aanschaf een "levenslang lidmaatschap van het Hennessey Vehicle-register". Het pretpakket wordt afgetopt met een setje "premium vloermatten".
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.