Harvey zit ook autoverkopen dwars
Tropische storm zorgt voor minder verkoopdagen
Door het natuurgeweld miste de regio in de staat Texas een fors aantal verkoopdagen. Mede daardoor viel de totale verkoop van veel automakers lager uit dan waar rekening mee werd gehouden.
Nissan zag zijn verkopen op jaarbasis met 13 procent dalen, terwijl Fiat Chrysler het met een min van 11 procent op jaarbasis niet veel beter deed. Bij Ford was sprake van een verkoopdaling van 2,1 procent, waarmee het de schade beperkt hield. Honda zag de verkopen 2,4 procent langer uitvallen.
General Motors en Toyota wisten de totale verkopen ondanks de problemen in Texas wel op te voeren.
De exacte gevolgen van Harvey op de autoverkopen zijn nog niet geheel duidelijk, maar volgens kenners stevende de automarkt in de VS in augustus voor het eerst dit jaar af op een maand waarin autoverkopen hogere zouden uitvallen dan een jaar eerder.
Tijdens de storm zijn volgens en ruwe schatting 300.000 tot 500.000 voertuigen verloren gegaan. De vraag naar nieuwe auto's zal mede vanwege de aanschaf van vervangende voertuigen de komende periode een opleving kennen.
Lees ook

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek

Theo en Thea Haverkamp gaan hun MG ZS zo lang mogelijk op de weg houden
Lezersreacties (12) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.