GSi-label Opel nadrukkelijk naast OPC
Corsa GSi komt, maar niet naar Nederland

'Onder' is misschien beter geschikt dan 'naast', want GSi's zijn nadrukkelijk minder krachtig en spectaculair dan OPC's. De nieuwe Insignia GSi is met z'n 260 pk dan ook merkbaar minder krachtig dan de 'oude' Insignia OPC, wat bij de lancering van de GSi nog tot de nodige vraagtekens leidde. Inmiddels is duidelijk dat de terugkomst van de naam GSi niet betekent dat OPC het veld moet ruimen.
Een Insignia OPC zou dus nog altijd kunnen verschijnen, al is daar op dit moment nog niets over bekend. Wel is duidelijk dat er een GSi-versie verschijnt van de huidige Corsa, dus voordat het nieuwe, door PSA-techniek ondersteunde model verschijnt. Die auto komt onder de OPC in het gamma en beschikt wellicht over de 150 pk sterke 1.4 die vorig jaar in Duitsland in de Corsa S werd gelepeld. Voor de Nederlandse markt maakt dat allemaal niets uit, want aan ons land gaat de subtopper voorbij. De importeur meldt dat de auto in het Nederlandse belastingklimaat lastig concurrerend kan worden geprijsd. Lees: de bpm zou de auto te duur maken. De Insignia GSi komt wel, maar heeft ook last van de belastingregels: de auto kost hier minimaal €64.999.
PRIVATE LEASE Opel
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Skoda Enyaq iV duizenden euro's goedkoper: SEPP-subsidie mogelijk

BMW X5 en X6: nieuwe diesel én M-versies op de prijslijst

Nieuwe designbaas Bentley is voormalig Volvo-ontwerper

Nóg een nieuwe batterijfabriek van Hyundai en Kia in VS

Nieuwe Tesla Roadster wéér uitgesteld

Kia EV9 in detail: Level 3-autonomie, 828 liter ruimte
Lezersreacties (99) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.