Groen licht voor Audi A6 L E-tron
Wie meteen de rekenmachine erbij pakt om de bijtellingstarieven uit te rekenen, moeten we helaas teleurstellen. Het ziet er namelijk naar uit dat de A6 L E-tron alleen voor de Chinese markt is bestemd. Het Aziatische land is voor steeds meer autofabrikanten van zeer groot belang. Audi meldt in het persbericht dan ook dat 'de A6 L E-tron speciaal voor de voor Audi belangrijkste afzetmarkt ter wereld' is ontwikkeld.
Audi heeft samen met het Chinese staatsbedrijf First Automobile Works, FAW, een joint venture in China. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de plug-inhybride-uitvoering van de verlengde A6 door deze joint venture geassembleerd gaat worden. De reguliere A6 L rolt al enige tijd in het Chinese Changchun van de lopende band.
Verbruikscijfers weten we nog niet. Het twee jaar geleden getoonde studiemodel beschikte over een 211 pk sterke 2,0-liter TFSI-motor die werd bijgestaan door een 95 pk sterke elektromotor. In de elektromodus heeft de concept-car een bereik van 80 kilometer. Het is niet ondenkbaar dat deze aandrijflijn één op één in het productiemodel wordt gelepeld.
PRIVATE LEASE Audi A6
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Audi A6 Avant 4.0 TFSI RS6-R quattro performance ABT
- 2016
- 54.518 km

Audi A6 Avant 50 TFSi e 300 Pk quattro S-Line | Panoramadak | B&O | Elektrische Stoelen | Carplay | Matrix LED | B&O Audio | 21 Inch | 42.190 Km!!
- 2024
- 42.190 km

Audi A6 Limousine 50 TFSI e quattro S edition / B&O / Pano / Head-up
- 2020
- 63.970 km
Lees ook

Audi RS6 Limousine: RS6 voor het eerst in jaren ook weer sedan

Audi schrapt alle benzineversies A5 en A6, ook S5 weg!

Nieuwe Audi RS6 Avant weer wat beter te zien

Dubbeltest: BMW 5-serie Touring vs Audi A6 Avant - Oldschool stations zonder stekker

