en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
120 miljoen lijkt veel, maar het is een schijntje in vergelijking met de bedragen die GM in het verleden aan het oplossen van de contactslot-ellende heeft gespendeerd. Zoals hier te lezen valt, werd het eerste probleem met een contactslot van General Motors in 2001 gesignaleerd. De veiligheidsrisico's werden toen echter nog lange tijd onder tafel geschoven, pas in 2014 werd het probleem wereldberoemd en begon het schuiven met enorme bedragen. Een gigantische terugroepactie van zo'n 2,6 miljoen auto's, 2,5 miljard dollar aan schadevergoedingen en schikkingen en drie jaar later is het probleem nog altijd niet de wereld uit.
Reuters meldt dat de met 120 miljoen dollar claims van 49 staten en het 'District of Columbia' (Washington D.C.) worden afgewend. Na de betaling van het bedrag blijft General Motors verplicht om haar klanten op openstaande terugroepacties te wijzen en auto's die erbij betrokken zijn, te repareren. Naar verluidt wordt het defect aan het contactslot in verband gebracht met in totaal 124 doden en 275 gewonden.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.