AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Porsche 911 Turbo
Nieuws bij Porsche gaat zelden over ingrijpende uiterlijke wijzigingen. Zo ook bij de nieuwe 911 Turbo. De grootste verandering is de nieuwe en indrukwekkende techniek.
Nieuws bij Porsche gaat zelden over ingrijpende uiterlijke wijzigingen. Zo ook bij de nieuwe 911 Turbo. De grootste verandering is de nieuwe en indrukwekkende techniek.
De Turbo heeft nu ook de gedaante gekregen van de nieuwste generatie 911's, maar dat is het minst belangrijke nieuws van de 911. De tiptronic-versnellingsbak is verbeterd, de krachtoverbrenging naar de voorwielen is gewijzigd én de zescilinder boxermotor heeft nieuwe turbotechniek. Voor het eerst is een turbo met variabele doorstroom toegepast op een auto met benzinemotor. Op diesels is deze techniek bijna gemeengoed. Tot nu toe waren bij benzinemotoren de uitlaatgassen te heet om deze techniek goed te laten werken.
De 480 pk sterke en vierwielaangedreven 911 rijdt bij 80 km/u net zo gemakkelijk als bij 280 km/u. Rechtuit is leuk, maar op bochtige parcoursen komt hij het beste tot zijn recht. Je moet heel wat uithalen om rijden over te laten gaan in glijden. Maar een grens heeft de 911 Turbo wel degelijk. Bij het rijden moet je goed weten waar je mee bezig bent.
De volledige rij-impressie van de Porsche 911 Turbo staat in AutoWeek 20, die op 17 mei in de winkels ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Porsche 911 GT2 RS: lichtgewicht aan de turbotop
Autotest
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Reportage
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws