Gereden: Porsche 911 Targa

Porsche 911 Targa
Nog voor het eind van het jaar zal Porsche twaalf varianten van de nieuwe generatie van de 911 Carrera op de markt brengen. De jongste aanvullingen zijn de Targa 4 en de 4S. Wij reden alvast in de nieuwe Targa.
Nog voor het eind van het jaar heeft Porsche twaalf varianten van de nieuwe generatie 911 Carrera in het programma. De jongste aanvullingen zijn de Targa 4 en de 4S. Daarmee reden wij alvast.
Het glazen targadak kan bij elke snelheid elektrisch worden weggeschoven. Binnen zeven seconden zit je met je hoofd in de zon. De opening is ruim een halve vierkante meter. Ter vergelijking: dit is twee keer zo groot als het stalen schuifdak van de 911 Carrera Coupé. De Targa krijgt een meervoudige windvanger mee. Bij snelheden van rond de 140 km/u kun je hierdoor gewoon met de bijrijder blijven praten.
Zo'n targadak maakt de Porsche natuurlijk een stuk zwaarder, maar de rijkwaliteiten blijven goed behouden. De 3,6-liter boxermotor (325 pk) in de 4 en de 3,8-variant in de 4S (355 pk) zijn krachtig genoeg om de Targa Porschewaardig te maken. Het glas van de Targa biedt UV-bescherming en is voorzien van een speciale coating die er voor zorgt dat éénderde van het zonlicht wordt doorgelaten. Zo valt een mooi licht in de auto en van binnen wordt niet al te warm. De Targa heeft vierwielaandrijving en is daardoor stukken makkelijker te corrigeren dan de achterwielaangedreven Carrera. Op 4 november staan de nieuwe Targa's bij de Nederlandse Porsche-dealers.
De volledige rij-impressie met de Porsche 911 Targa staat in AutoWeek 39, die op 27 september in de winkels ligt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.