Gereden: Porsche 911 met PDK

Porsche 911
Porsche loopt altijd voorop waar het gaat om innovaties. Al in 1983 introduceerde het merk als eerste een versnellingsbak met dubbele koppeling. Dat was in een racer, maar na precies 25 jaar heeft deze technologie nu ook z'n weg naar een productieauto gevonden: de gefacelifte 911.
We merken tijdens een demonstratierondje op Porsches testcircuit in Weissach dat de ingenieurs niet over één nacht ijs zijn gegaan. De meeste indruk tijdens de korte sessie maakt de adaptiviteit van de PDK. De testrijder laat gewoon de bak z'n werk doen en neemt niet de moeite om zelf te schakelen.
Je hebt de keuze uit zes schakelinstellingen: drie in automatische en drie in handgeschakelde modus. In de automatische modus zoef je in alle rust richting de gewenste kruissnelheid. De Sport Plus-instelling is het andere uiterste. De elektronica zorgt ervoor dat de motor altijd in het optimale toerengebied zit, boven de 4000 tpm. De gefacelifte Porsche 911 heeft geen flippers, maar knoppen aan de voor- en achterkant van het stuur.
Er is nog meer nieuws: de 911 heeft er weer wat extra vermogen bij gekregen. De Carrera heeft nu 345 pk, de Carrera S mobiliseert zelfs 385 paardenkrachten.
De volledige rij-impressie met de Porsche 911 is te lezen in AutoWeek 26, die op woensdag 25 juni in de winkels ligt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.