Gereden: Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3
De GT3 is de meest extreme van alle 911's. Wie een circuitauto voor straatgebruik zoekt, moet deze nieuwe variant van de 911 hebben.
De GT3 is de meest extreme van alle 911's. Wie een circuitauto voor straatgebruik zoekt, moet deze nieuwe variant van de 911 hebben.
Ten opzichte van de GT3 uit de 996-serie is de nieuwe flink verbeterd. Hij heeft meer kracht gekregen en is daarom natuurlijk sneller geworden. De 415 pk brengt hem naar 310 km/u. De sprint van 0 naar 100 4,3 seconden. Maar er zijn ook elektronische systemen zoals traction control bijgekomen. Is de GT3 nog steeds de auto voor de purist.
De GT3 verschilt op veel gebieden van de standaard 911. Door de cupraces en het testwerk is dat gelukt is de luchtweerstand bijvoorbeeld verminderd van een Cw-waarde van 0,30 naar 0,29. Dat is gelukt door het plaatsen van nieuwe bumperspoilers en een nieuwe achtervleugel.De haakse lip op de achterklepspoiler zorgt voor meer neerwaartse druk boven de 300 km/u.
Tijdens het rijden blijkt dat de GT3 kei- en keihard is. Je kunt probleemloos door haarspeldbochten en smalle straatjes sturen. Op de snelweg komen de supersportwagenkwaliteiten pas echt tot hun recht. Alleen bij korte bochten valt op dat hij toch wat onderstuurd is.
De volledige rij-impressie met de Porsche 911 GT3 staat in AutoWeek 14, die op 5 april in de winkels ligt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.