Gereden: Mazda 6 MPS

Mazda 6 MPS
Liefst drie en een half zit er tussen de onthulling van de Mazda 6 MPS concept car en de komst van het productiemodel. Kan de snelle 6 de concurrentie aan, of is hij al bij zijn komst verouderd?
Liefst drie en een half zit er tussen de onthulling van de Mazda 6 MPS concept car en de komst van het productiemodel. Kan de snelle 6 de concurrentie aan, of is hij al bij zijn komst verouderd?
De 260 pk sterke en vierwielaangedreven Mazda 6 MPS krijgt een plaatsje tussen auto's als de Opel Vectra OPC of de snelle modellen van de Alfa 159. Hij heeft niets te maken met de brute kracht van een Impreza WRX of een Lancer Evo.
De 6 MPS kleeft aan het asfalt en maakt het gemakkelijk om snel te rijden. De vierwielaandrijving helpt de auto door de bochten te loodsen. Toch kun je ook in deze auto natuurwetten niet tarten: ga je te vroeg op het gas, dan komt de achterkant om. Aan de buitenkant is het vooral de voorzijde van de auto die indruk maakt. Alsof er een 6 met een gezwollen neus komt aanrijden. Binnenin is er de snelheidsmeter die tot 280 km/u gaat.
De rijdersauto, zoals we de normale Mazda 6 al kennen, is met de 46.995 euro kostende MPS verder verbeterd. Hij verwent je met prima rij-eigenschappen en prestaties, maar toch geeft hij je niet het juiste onderbuikgevoel.
De complete rij-impressie met de Mazda 6 MPS staat in AutoWeek 5, die op 1 februari in de winkels ligt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.