Gemballa maakt je Porsche 911 cabrio extra dik

Porsche 911 Carrera S cabrio Gemballa
Porsche 911 Carrera S cabrio GemballaPorsche 911 Carrera S cabrio GemballaPorsche 911 Carrera S cabrio GemballaPorsche 911 Carrera S cabrio GemballaPorsche 911 Carrera S cabrio GemballaPorsche 911 Carrera S cabrio GemballaPorsche 911 Carrera S cabrio Gemballa

Gemballa heeft de Porsche 911 Carrera S Cabriolet door de tuningsmolen gehaald. Het is vooral een optisch verhaal, motorisch bleef alles bij het oude.

Gemballa heeft het over een 'GT appearance package' om het aangepakte uiterlijk van de 911 cabrio te omschrijven. Een nieuwe voorbumper met drie grote luchtinlaten en extra forse spoiler domineert het front, aan de zijkant treffen we de welbekende skirts en aan de achterkant pakt de Duitse tuner uit met een andere bumper, diffusor, opstaande reflectoren en drie uitlaten aan elke kant. Die vormen de eindhalte van het roestvrijstalen uitlaatsysteem, dat mede dankzij regelbare kleppen ('valve control') zorgt voor een dieper geluid. De motor, een 3,8-liter zescilinder boxer van 400 pk, beleef onaangetast.

Gemballa pakt ook de ophanging aan; dankzij kortere veren ligt de auto 30 mm dichter bij het asfalt dan de standaard Carrera S. Brembo-remmen zorgen voor voldoende stopkracht en de tuner levert wielen in de maat 21 inch, met 'diamond cut' of 'gunmetal' afwerking. Die zijn niet te geef, overigens; een setje kost minimaal 9.895 euro, afhankelijk van de banden die je er omheen laat leggen.

Alle nieuwe carrosseriedelen zijn gemaakt van koolstofvezel. De ombouwkit kost in Duitsland 19.860 euro, inclusief montage en spuitwerk.

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.