Gefacelifte Ford Focus sedan in vol ornaat
Ford ging bij het faceliften van z'n Focus grondiger te werk dan gebruikelijk. De C-segmenter kreeg een gewijzigd front en een licht opgefriste bilpartij, maar ook onderhuids ging het succesnummer op de schop. Het interieur werd beduidend rustiger vormgegeven en het arsenaal aan veiligheidssystemen werd uitgebreid naar maar liefst 18 stuks.
Op motorengebied maakten de 1,6-liter benzine- en dieselblokken plaats voor kleinere motoren met een inhoud van 1,5 liter. De Focus 1.5 Ecoboost heeft 150 of 180 pk, de 1.5 TDCi krijgt er 95 of 120 onder de kap. De nieuwe versie van de 1,0-liter Ecoboost-motor komt nu uit op een CO2-uitstoot van 99 g/km (was 109 gram), al maakt dat voor de bijtelling (20 procent) geen verschil.
Vandaag krijgen we de nieuwe sedanversie op ons scherm. Ook hier zien we de nieuwe neus en de kont is eveneens onder handen genomen. De sedan krijgt andere, smallere achterlichtunits, een opnieuw ontworpen achterklep en onderaan komen we een aangepaste bumper tegen. De auto op de afbeeldingen is overigens de Amerikaanse versie, binnenkort verwachten we de Europese variant te kunnen verwelkomen.