'Geen Porsche 911 Plug-in Hybride'
Dat blijkt uit een interview dat Autocar had met Wolfgang Hatz, verantwoordelijk voor de R&D van Porsche in de raad van bestuur van de Volkswagen Group.
Hatz: "De grootste vijand voor de sportwagen is gewicht. De extra techniek voor de plug-in hyride aandrijflijn in de 918 Spyder weegt 320 kilogram. Onze 911-kopers willen in de eerste plaats een auto die rijplezier biedt, en vooralsnog zorgt de hybridetechniek niet voor meer rijplezier."
Toch betekent dit niet dat de deur helemaal dicht is: "Als de hybridetechniek lichter en minder complex wordt, dan zou er in de verre toekomst wellicht toch een 911 Plug-in Hybrid kunnen komen. Maar van de volgende generatie komt geen 'Eco-911'."
Verder heeft Hatz Autocar nog verteld dat het koolstofvezel monocoque van de 918 voorlopig niet z'n weg vindt naar de overige sportwagens van Porsche: "Pas over tien jaar is de prijs van zulke techniek genoeg gedaald voor massaproductie."
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Test: Porsche 911 Turbo S - Heel veel turbodruk, bijna atmosferisch

De 'politie-Porsche' en de 'Magnum-Ferrari': Porsche 911 Targa vs. Ferrari 328 GTS

Porsche 911 krijgt mogelijk 'Turbo Touring'-versie

Porsche 911 Turbo S: de allersterkste 911 ooit is (niet) de duurste



