Geely toont Concept Icon
Nu onder de eigen merknaam
Het concept-car-feestje in Beijing gaat nog even door. Geely toont op Auto China deze Icon, een - alweer - SUV, maar dan in een minder geijkt jasje.
Ondanks zijn veel voorkomende carrosserievorm komt de Icon namelijk wel degelijk opvallend voor de dag. Dat dankt de auto vooral aan zijn bijzonder vierkante koetswerk met opmerkelijke lijnen rond de wielkasten, een zwevend dak en een in lagen opgebouwde neuspartij. Geely, het bedrijf dat behalve met Volvo binnenkort ook met Lynk & Co in Europa aan de slag wil gaan, zet hiermee een model neer dat duidelijk afstand neemt van het wat conservatief ogende gamma dat het nu voert.
Het interieur van de Icon, naar goede concept-car-traditie toegankelijk via van elkaar af openende portieren zonder B-stijl in het midden, ademt dezelfde sfeer als de buitenkant. Bijzonder is de baan die over de gehele breedte van het dashboard loopt. Die is opgetrokken uit een speciale soort stof en kan worden gebruikt om allerlei informatie op te projecteren. Wie dat liever niet heeft, houdt een groot scherm in het midden van die baan over. Over de aandrijflijn van de Icon laat Geely vooralsnog niets los. Wel lijkt het de auto op het CMA-platform te staan waarop onder meer ook de Volvo XC40 rust, hetgeen gezien het formaat van de Icon geen onlogische zet is.