Ford Galaxy en S-Max ook als Hybrid
Aan Nederlandse neus voorbij

Ford meldt dat het 24 miljoen euro investeert in zijn productiefaciliteit in het Spaanse Valencia. Het merk voegt met het bedrag twee productielijnen voor hybride modellen toe. Twee daarvan zijn bekend: de Kuga Plug-in Hybrid en de Kuga Hybrid. Daar komen nu twee nieuwkomers bij. Ook de S-Max en de Galaxy gaan aan de stekker!
Om maar met het slechte nieuws te beginnen: de S-Max en Galaxy worden in Nederland niet meer geleverd en dus komen ook de nieuwe Hybrid-versies van het ruimtelijke tweetal niet naar Nederland. Toch is het interessant te zien wat er aan onze neus voorbijgaat.
Zowel de S-Max als de Galaxy Hybrid krijgt de beschikking over een 2,5-liter benzinemotor die volgens het Atkinson-principe loopt. Ford zegt te mikken op een totaalvermogen van 200 pk en 210 Nm. Goed nieuws voor caravantrekkers: met beide modellen moet je zo'n 1.500 kilo kunnen trekken. De S-Max Hybrid is als vijfzitter en als zevenzitter leverbaar. De Galaxy Hybrid biedt altijd plaats aan zeven inzittenden. Uitgebreide informatie over het elektrische deel van de aandrijflijn houdt Ford nog even onder de pet.
Ford zegt eind 2020 in Europa in totaal 14 nieuwe geëlektrificeerde modellen op de markt te brengen. Daar zitten zeer waarschijnlijk auto's tussen die al zijn gepresenteerd, maar hun marktintroductie nog moeten beleven. Denk aan de (mild) hybrid-versies van de nieuwe Puma.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkverbruik: zo zuinig is de Toyota RAV4 Hybrid

Test: Smart #1 Brabus - Hoe een kans werd gemist

Praktijkervaring Porsche Taycan: eigenaren over hun elektrische Porsche

Designreview Ford Mustang Mach-E: 'met grotere wielkasten en grotere wielen beter geweest'

Dries Tuinhof heeft voor elke Simca, Talbot of Matra uit collectie een Franse plaatsnaam

Waarom de BMW Z3 Coupé in tegenstelling tot de Roadster wel direct een klassieker was
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (21) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.