Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Ferrari 812 GTS volgens Mansory

'Fully refined'

10
MAnsory Stallone GTS
MAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTSMAnsory Stallone GTS
Jan Lemkes
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
5 maart 2021 om 10:47
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Met de Ferrari 812 GTS heeft Ferrari eindelijk weer eens een cabrio met V12 in huis die níet in een super-gelimiteerde oplage wordt gebouwd. Dat betekent voor tuners meer kansen om zich eraan te vergrijpen en dat laat Mansory zich geen twee keer zeggen.

Mansory kennen we als een weinig subtiele speler in de wereld van tuning en styling. Hoewel de reacties op de Duitse tuner onder het normale publiek vrijwel uitsluitend negatief lijken te zijn, doet Mansory bij zijn steenrijke doelgroep goede zaken.

De laatste toevoeging aan het indrukwekkende portfolio heet Mansory Stallone GTS. Het is de open versie van de ‘normale’ Mansory Stallone, die weer het minder subtiele broertje is van de Mansory-812 die we eerder op deze site lieten zien. De Mansory Stallone GTS is natuurlijk niets meer of minder dan een stevig verbouwde Ferrari 812 GTS.

Mansory zelf spreekt liever van ‘fully refined’, maar dat laat zich moeilijk rijmen met wat het oog ziet. We zien een Ferrari met een carbon achtervleugel die zelfs de makers van de Fast and Furious-filmreeks ietwat overdreven zouden vinden. Ook elders is de auto behangen met plakken carbon en uiteraard zijn er grote wielen en felgekleurde remklauwen. Het interieur van het getoonde demo-exemplaar is geheel met felblauw leer bekleed, al kan de Mansory-klant dat uiteraard helemaal naar wens invullen.

Het blijft niet bij uiterlijk vertoon, want een Stallone is ook daadwerkelijk nóg sneller dan het origineel. Wie 812 pk toch echt te weinig vindt, kan zich hier verheugen met 830 stuks. Het koppel komt op 740 Nm en de 0-100-tijd daalt van ‘minder dan 3 seconden’ naar 2,8 seconden. Dat lijkt ons min of meer hetzelfde, maar in deze contreien zijn de marges minimaal. De top? 345 km/h. Toch knap, met zo’n boekenplank achterop.

Wie het allemaal iets subtieler wil aanpakken met zijn 812 GTS, kan trouwens ook al bij Novitec terecht.

  • Houd me op de hoogte over de Ferrari 812
  • Lees meer over supercars en sportscars
Ferrari Ferrari 812 Supercars & Sportscars

Gerelateerde forumtopics

  • Officieel: Ferrari 812 Superfast (F12 opvolger)

    16
    • 9 september 2019

Lezersreacties (10) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ferrari 812 specificaties
  • Ferrari 812 occasions
  • Ferrari 812 video's
Advies en informatie
  • Ferrari 812 tests
  • Ferrari 812 gebruikersreviews
  • Ferrari 812 index
PREMIUM
Ferrari F8 Spider vs. Porsche 911 Turbo S Cabrio - Dubbeltest

Ferrari F8 Spider vs. Porsche 911 Turbo S Cabrio - Dubbeltest

Een cabrio-duel op het scherp van de snede, het heeft altijd iets onheus. Alsof je niet helemaal...

Lees meer
Test: Ferrari 296 GTB

Test: Ferrari 296 GTB

Ferrari bouwt al decennialang heel veel soorten auto’s. Van hardcore circuitwapens tot vierzits...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Ferrari 812 Competizione kost 7 ton

    Ferrari 812 Competizione kost 7 ton

    26
    • 11 januari 2022
  • Test: Ferrari 812 Competizione

    Test: Ferrari 812 Competizione

    • 15 november 2021
  • Nieuws
    Ferrari 812 GTS uitgebouwd door Novitec

    Ferrari 812 GTS uitgebouwd door Novitec

    4
    • 2 augustus 2021
  • Nieuws
    Ferrari onthult machtige 812 Competizione en 812 Competizione A

    Ferrari onthult machtige 812 Competizione...

    25
    • 5 mei 2021
  • Nieuws
    Ferrari 812 Superfast krijgt extreme speciale versie

    Ferrari 812 Superfast krijgt extreme speciale...

    39
    • 21 april 2021
  • Nieuws
    Ferrari 812 GTS volgens Novitec

    Ferrari 812 GTS volgens Novitec

    2
    • 15 februari 2021
  • Nieuws
    Ferrari 812 Superfast subtiel aangepakt door Mansory

    Ferrari 812 Superfast subtiel aangepakt...

    7
    • 28 april 2020
Merk
Merk
  • Autosport
    Ferrari-teambaas nog niet onder de indruk van Mercedes

    Ferrari-teambaas nog niet onder de indruk...

    7
    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Ferrari SF90 als krankzinnige F9XX met 1.100 pk

    Ferrari SF90 als krankzinnige F9XX met...

    10
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Ferrari werkt aan extremere SF90

    Ferrari werkt aan extremere SF90

    2
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Ferrari SP48 Unica: nieuw en uniek

    Ferrari SP48 Unica: nieuw en uniek

    13
    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Ferrari's SUV Purosangue krijgt ook V12

    Ferrari's SUV Purosangue krijgt ook V12

    • 5 mei 2022
  • Nieuws
    Ferrari boekt forse winst, gros van modellen uitverkocht

    Ferrari boekt forse winst, gros van modellen...

    23
    • 4 mei 2022
  • Autosport
    Ferrari's oppermachtig in eerste vrije training Imola

    Ferrari's oppermachtig in eerste vrije...

    14
    • 22 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden