Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Ferrari 812 GTS breekt los!

Nu eens niet gelimiteerd!

17
Ferrari 812 GTS
Ferrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTSFerrari 812 GTS
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
9 september 2019 om 10:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

IAA Frankfurt 2019:

 Van 12 september t/m 22 september 2019 wordt de IAA in Frankfurt am Main georganiseerd. De IAA is de grootste en belangrijkste autobeurs in het najaar. Mocht je de beurs willen bezoeken, trek goed wandelschoenen aan, want het oppervlak is gigantisch. Meer info: www.iaa.de

Vannacht beleefde de F8 Spider zijn digitale debuut, maar dat is zoals inmiddels bekend niet de enige open Ferrari waar de heren en dames in Maranello de afgelopen periode hard aan hebben gewerkt. We heten welkom: de 812 GTS.

Deze hagelnieuwe 812 GTS is de opengewerkte versie van de in 2017 aan het daglicht voorgestelde 812 Superfast, op zijn beurt de opvolger van de F12 Berlinetta. Het grote nieuws zit hem bij deze 812 GTS niet alleen in zijn dakconstructie, maar ook in het feit dat deze nieuwe Italiaan 'gewoon' in serieproductie gaat. Daarmee komt -ie, in tegenstelling tot vorige open Ferrari's met voorin geplaatste V12 als de 550 Barchetta Pininfarina, Superamericana en SA Aperta dus niet alleen in een gelimiteerde oplage op de markt.

Net als de vannacht gepresenteerde F8 Spider heeft de 812 GTS een elektrisch bedienbaar dak dat zich tot een snelheid van 45 km/h in 14 tellen laat openen of sluiten. Ferrari gaat er prat op dat de interieurruimte niet wordt aangetast door deze toevoeging. De 812 GTS heeft een elektrisch bedienbare en opvallend rechtop staande achterruit die, als het dak is weggeklapt, fungeert als windscherm.

Op technisch vlak is de 812 GTS 'gewoon' een 812 Superfast en dat betekent dat ook de neus van deze open versie wordt opgevuld door een machtige 6,5-liter V12 die 800 pk en 718 Nm levert. Die waarden zijn genoeg om de 1.600 kilo wegende nieuwkomer in minder dan 3 tellen naar 100 km/h te lanceren. In 8,2 seconden staat de snelheidsmeter op 200 km/h en dat is evenals als de topsnelheid van 'meer dan 340 km/h' zeer indrukwekkend. Schakelen gaat in alle gevallen met een met F1-techniek doorspekte zeventraps automaat met dubbele koppeling. De bagageruimte van de 4,7 meter lange, 1,97 meter brede en slechts 1,28 meter hoge 812 GTS meet 210 liter.

Ferrari geeft verder aan dat het gesleuteld heeft aan de akoestiek van het uitlaatsysteem. Het gejank van de krachtcentrale moet in zowel dichte als in open toestand dan ook altijd indruk maken. Het grootste designverschil ten opzichte van de 812 Superfast vinden we aan de achterzijde, waar Ferrari een achterdek heeft geplaatst met twee 'bulten'. Ferrari verklaart dat de wijze waarop de onderzijde, de achterspoiler en de diffuser zijn gevormd de 812 GTS onderaan de streep net zoveel downforce geeft als de 812 Superfast.

  • Houd me op de hoogte over de Ferrari 812
Ferrari Ferrari 812 IAA Frankfurt 2019

Gerelateerde forumtopics

  • Officieel: Ferrari 812 Superfast (F12 opvolger)

    16
    • 9 september 2019

Lezersreacties (17) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Ferrari 812 specificaties
  • Ferrari 812 occasions
  • Ferrari 812 video's
Advies en informatie
  • Ferrari 812 tests
  • Ferrari 812 gebruikersreviews
  • Ferrari 812 index
PREMIUM
Ferrari F8 Spider vs. Porsche 911 Turbo S Cabrio - Dubbeltest

Ferrari F8 Spider vs. Porsche 911 Turbo S Cabrio - Dubbeltest

Een cabrio-duel op het scherp van de snede, het heeft altijd iets onheus. Alsof je niet helemaal...

Lees meer
Test: Ferrari 812 Competizione

Test: Ferrari 812 Competizione

De 812 Competizione is niet de snelste Ferrari van het moment, maar zonder twijfel de bruutste....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Ferrari 812 Competizione kost 7 ton

    Ferrari 812 Competizione kost 7 ton

    26
    • 11 januari 2022
  • Test: Ferrari 812 Competizione

    Test: Ferrari 812 Competizione

    • 15 november 2021
  • Nieuws
    Ferrari 812 GTS uitgebouwd door Novitec

    Ferrari 812 GTS uitgebouwd door Novitec

    4
    • 2 augustus 2021
  • Nieuws
    Ferrari onthult machtige 812 Competizione en 812 Competizione A

    Ferrari onthult machtige 812 Competizione...

    25
    • 5 mei 2021
  • Nieuws
    Ferrari 812 Superfast krijgt extreme speciale versie

    Ferrari 812 Superfast krijgt extreme speciale...

    39
    • 21 april 2021
  • Nieuws
    Ferrari 812 GTS volgens Mansory

    Ferrari 812 GTS volgens Mansory

    10
    • 5 maart 2021
  • Nieuws
    Ferrari 812 GTS volgens Novitec

    Ferrari 812 GTS volgens Novitec

    2
    • 15 februari 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Ferrari SF90 Stradale nu dik 1.100 pk sterk

    Ferrari SF90 Stradale nu dik 1.100 pk sterk

    12
    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    Ferrari installeert stationaire brandstofcel bij fabriek

    Ferrari installeert stationaire brandstofcel...

    45
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Ferrari: ‘maximaal level 2 autonoom’

    Ferrari: ‘maximaal level 2 autonoom’

    38
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Ferrari licht eerste EV toe

    Ferrari licht eerste EV toe

    42
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Vijftien nieuwe Ferrari’s voor 2026

    Vijftien nieuwe Ferrari’s voor 2026

    4
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Ferrari: ‘Purosangue wordt geen bestseller’

    Ferrari: ‘Purosangue wordt geen bestseller’

    14
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Ferrari zint op fabrieksuitbreiding voor EV's

    Ferrari zint op fabrieksuitbreiding voor...

    48
    • 10 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden