Extreem exclusief: Ferrari SF90 XX Stradale én Spider vanaf dik 8 ton
In elk opzicht extreem
Ben jij een van die Rupsjes Nooitgenoeg voor wie een Ferrari SF90 Stradale of Spider niet heftig of exclusief genoeg is? Dan bieden de Ferrari SF90 XX Stradale en en SF90 XX Spider mogelijk uitkomst. AutoWeek kan je exclusief vertellen wat die extreme topversies moeten kosten.
Voor de Ferrari SF90 moet je al minimaal zo'n 5 ton meebrengen naar importeur Kroymans. De overtreffende topversie van Ferrari's hoogst gepositioneerde plug-in hybride supersporter gaat daar logischerwijs prijstechnisch overheen. En flink ook. De SF90 XX Stradale kost in Nederland maar liefst €802.992. Voor de SF90 XX Spider ben je nog meer kwijt. Op het Nederlandse prijskaartje is een duizelingwekkend bedrag van €882.337 geschreven.
Eerdere Ferrari's met XX in de naam waren modellen als de FXX en FXX-K. Die waren enkel voor circuitgebruik bestemd. Met de SF90 XX Stradale en Spider mag je wél de openbare weg op. De extremisten hebben net als de 'reguliere' SF90's een achtcilinder, maar die is in de XX-versies 797 pk in plaats van 780 pk sterk. Samen met de twee elektromotoren op de vooras én het derde exemplaar tussen de V8 en de achttraps automaat levert dat de SF90's XX een systeemvermogen op van 10.030 pk. Hier lees je alles over de Ferrari SF90 XX Stradale en SF90 XX Spider.
Van de dichte SF90 XX Stradale komen wereldwijd 799 exemplaren op de markt. De SF90 XX Spider met in 14 tellen de openen en te sluiten dakje is met een te bouwen serie van 599 exemplaren nog zeldzamer.