AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Europese versie Mitsubishi i-Miev
De Mitsubishi i-Miev is inmiddels al een goede bekende op groenopweg.nl, maar tot nu toe ging het om de Japanse versie. Op de Autosalon van Parijs staat de i-Miev in Europese specificatie.
De Europese versie wijkt op details af van de originele i-Miev. Aan de buitenkant vallen de andere bumpers op. Mitsubishi heeft deze gemonteerd om de elektrische auto te laten voldoen aan de Europese eisen voor crashtests. Binnenin valt het nieuwe instrumentenpaneel op. Bovendien is de auto comfortabeler afgesteld, belooft het Japanse merk. Active Stability Control, zij- en gordijnairbags behoren tot de standaarduitrusting.
De wielbasis van de 3,45 meter lange i is 2,55 meter. De elektromotor, het accupakket, de omvormer en alle andere elektrotechniek is vlak voor de achterwielen op de bodemplaat geplaatst. Ook de aandrijving van de i-MiEV zit op de achterwielen. Volgens Mitsubishi levert dat een laag zwaartepunt op en dat is goed voor het weggedrag. De i-MiEV legt 1.080 kilo op de schaal en de elektromotor levert een vermogen van 47 kW en een maximale trekkracht van 180 Nm. In Nederland komt de auto aan het eind van het jaar op de markt.
De wielbasis van de 3,45 meter lange i is 2,55 meter. De elektromotor, het accupakket, de omvormer en alle andere elektrotechniek is vlak voor de achterwielen op de bodemplaat geplaatst. Ook de aandrijving van de i-MiEV zit op de achterwielen. Volgens Mitsubishi levert dat een laag zwaartepunt op en dat is goed voor het weggedrag. De i-MiEV legt 1.080 kilo op de schaal en de elektromotor levert een vermogen van 47 kW en een maximale trekkracht van 180 Nm. In Nederland komt de auto aan het eind van het jaar op de markt.
Plaats een reactie