Europese introductie nieuwe Micra

Nissan Micra
De Europese introductie van de nieuwe Micra is volgende week in Parijs. De huidige generatie heeft 't maar liefst tien jaar uitgehouden. Naast het productiemodel presenteerd Nissan ook een concept car, de Micra C+C.

De Europese introductie van de nieuwe Micra is volgende week in Parijs. De huidige generatie heeft 't maar liefst tien jaar uitgehouden. Naast het productiemodel presenteerd Nissan ook een concept car, de Micra C+C.

Het samengaan met Renault heeft beslist een positieve invloed op Nissan. De Japanners zijn dit jaar hard bezig met een inhaalslag. Na de nieuwe Primera en de X-Trail is de Micra het derde nieuwe model dat in Europa op de weg komt. Het is touwens de derde generatie van de Micra.
De ronde vormen, die nu in de kleine klasse in de mode zijn en zorgen voor extra interieurruimte, zien we ook terug bij de Micra. Opvallend is de duidelijke 'schouderlijn', die een heel klein beetje weg heeft van de Fiat Stilo driedeurs.
De wielbasis van de nieuwe Micra is 72 mm langer dan van het huidige model. Binnenin moet de Micra dan ook ruimer zijn, terwijl de achterpassagiers nog profiteren van een verschuifbare achterbank voor optimale beenruimte. De bagageruimte is daardoor ook flexibel. De Micra zal standaard zijn voorzien van automatische ruitnewissers, automatische arico en een zogenaamde Intelligent Keyl. Het systeem in de kleine Nisan herkent de 'íntelligente sleutel' op en afstand van 80 cm. De portieren worden ge- en ontsloten door op een knop in de deurhandel te drukken. Op dezelfde wijze herkent de Micra de aanwezigheid van de sleutel in de auto, zodat de motor met een druk op de knop kan worden gestart.
De nieuwe kleine Nissan heeft niet alleen een nieuw chassis, maar krijgt ook de beschikking over nieuwe motoren.
De nieuwe Micra wordt in de Nissanfabriek in Sunderland, Engeland gebouwd.
Meer gegevens krijgen we volgende week in Parijs.

Nog meer Micra-nieuws brengt Nissan in de vorm van de C+C concept car. Het is - met dank aan Peugeot - een coupé en een convertible. Niet alleen de aanduiding, maar ook het ontwerp mogen we best 'schaamteloos jatwerk' noemen. Dat neemt niet weg dat we het wél een snoepje van een autootje vinden.

Ook over de Micra C+C krijgen we meer te horen in Parijs.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.