AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
En nu echt: Fiat Bravo
Vorige week presenteerden we al officiële schetsen van de Bravo. Woensdag werd bekend dat het Fiat-logo rood wordt, en nu zien we het nieuws bevestigd op officiële foto's: dit is de nieuwe Fiat Bravo.
Vorige week presenteerden we al officiële schetsen van de Bravo. Woensdag werd bekend dat het Fiat-logo rood wordt, en nu zien we het nieuws bevestigd op officiële foto's: dit is de nieuwe Fiat Bravo.
De afmetingen van de Bravo zijn nu ook bekend: de nieuwe Bravo zal 4,34 meter lang, 1,79 meter breed en 1,49 meter hoog zijn. Met deze maten groeit de Bravo behoorlijk ten opzichte van de auto die hij opvolgt, de Stilo. Ook is hij beduidend groter dan andere auto's in zijn klasse. Een Volkswagen Golf meet in vijfdeurs-versie bijvoorbeeld 4,20 meter.
Ook qua kofferruimte is het allesbehalve behelpen. De nieuwe Fiat Bravo krijgt ongeveer 400 liter bagageruimte.
Ook qua kofferruimte is het allesbehalve behelpen. De nieuwe Fiat Bravo krijgt ongeveer 400 liter bagageruimte.
Op motorisch gebied heeft de koper bij de introductie keuze uit een groot aantal motoren. Fiat levert twee 1.9 Multijets (120 en 150 pk), de 90 pk sterke 1.4 en nieuwe turbogeladen T-JET benzinemotoren (120 en 150 pk 1.4 Turbo). In een later stadium komt er ook een nieuwe 1,6-liter turbodieselmotor, zoals wij eerder al meldden.
Fiat noemt drie sleutelwoorden bij de Bravo: 'Veiligheid', 'Comfort' en 'Rijplezier'. Volgens de Italiaanse fabrikant zal de nieuwe Bravo bij introductie de veiligste auto in zijn klasse zijn. Bovendien belooft Fiat concurrerende prijzen.
Fiat hoopt dat met het nieuwe model lukt wat met de oude Bravo (1995) en Stilo (2001) niet lukte: een belangrijke speler in de compacte klasse van de Volkswagen Golf en de Opel Astra worden.
Op 29 januari wordt de nieuwe Fiat Bravo gepresenteerd aan de internationale pers in Rome. De nieuwe Fiat Bravo zal begin maart voor het eerst aan het grote publiek worden getoond op de Autosalon van Genève.
Fiat noemt drie sleutelwoorden bij de Bravo: 'Veiligheid', 'Comfort' en 'Rijplezier'. Volgens de Italiaanse fabrikant zal de nieuwe Bravo bij introductie de veiligste auto in zijn klasse zijn. Bovendien belooft Fiat concurrerende prijzen.
Fiat hoopt dat met het nieuwe model lukt wat met de oude Bravo (1995) en Stilo (2001) niet lukte: een belangrijke speler in de compacte klasse van de Volkswagen Golf en de Opel Astra worden.
Op 29 januari wordt de nieuwe Fiat Bravo gepresenteerd aan de internationale pers in Rome. De nieuwe Fiat Bravo zal begin maart voor het eerst aan het grote publiek worden getoond op de Autosalon van Genève.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
De Fiat Bravo en Brava leken veelbelovend maar werden voetnoten in de geschiedenis
Op Zoek Naar
Een keurig, betaalbaar OV-alternatief voor €5.500: de Corolla is nog betrouwbaar ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Fiat Bravo: krijgt-ie de handjes op elkaar?
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Fiat Bravo: applaus voor het verbruik?
Nieuws