En nu echt: Fiat Bravo

Fiat Bravo
Vorige week presenteerden we al officiële schetsen van de Bravo. Woensdag werd bekend dat het Fiat-logo rood wordt, en nu zien we het nieuws bevestigd op officiële foto's: dit is de nieuwe Fiat Bravo.
Vorige week presenteerden we al officiële schetsen van de Bravo. Woensdag werd bekend dat het Fiat-logo rood wordt, en nu zien we het nieuws bevestigd op officiële foto's: dit is de nieuwe Fiat Bravo.
De afmetingen van de Bravo zijn nu ook bekend: de nieuwe Bravo zal 4,34 meter lang, 1,79 meter breed en 1,49 meter hoog zijn. Met deze maten groeit de Bravo behoorlijk ten opzichte van de auto die hij opvolgt, de Stilo. Ook is hij beduidend groter dan andere auto's in zijn klasse. Een Volkswagen Golf meet in vijfdeurs-versie bijvoorbeeld 4,20 meter.
Ook qua kofferruimte is het allesbehalve behelpen. De nieuwe Fiat Bravo krijgt ongeveer 400 liter bagageruimte.
Op motorisch gebied heeft de koper bij de introductie keuze uit een groot aantal motoren. Fiat levert twee 1.9 Multijets (120 en 150 pk), de 90 pk sterke 1.4 en nieuwe turbogeladen T-JET benzinemotoren (120 en 150 pk 1.4 Turbo). In een later stadium komt er ook een nieuwe 1,6-liter turbodieselmotor, zoals wij eerder al meldden. 
Fiat noemt drie sleutelwoorden bij de Bravo: 'Veiligheid', 'Comfort' en 'Rijplezier'. Volgens de Italiaanse fabrikant zal de nieuwe Bravo bij introductie de veiligste auto in zijn klasse zijn. Bovendien belooft Fiat concurrerende prijzen.
Fiat hoopt dat met het nieuwe model lukt wat met de oude Bravo (1995) en Stilo (2001) niet lukte: een belangrijke speler in de compacte klasse van de Volkswagen Golf en de Opel Astra worden.
Op 29 januari wordt de nieuwe Fiat Bravo gepresenteerd aan de internationale pers in Rome. De nieuwe Fiat Bravo zal begin maart voor het eerst aan het grote publiek worden getoond op de Autosalon van Genève.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.