Fiat Bravo Extreme toont spieren in Sao Paulo

Fiat Bravo Extreme toont spieren in Sao Paulo
Fiat heeft een wel heel bijzondere uitvoering van de Bravo meegenomen naar de Sao Paulo Autoshow. De Bravo Extreme is een studiemodel, die wellicht de weg vrijmaakt voor een lekker potente C-segmenter van Fiat.

De Bravo Extreme is een studie van het LATAM Fiat Design Centrum in Belo Horizonte en valt vooral op door zijn grote aangepaste grille. De Bravo kan een beetje verse input wel gebruiken, sinds de introductie van het model in 2007 is het redelijk stil omtrent Fiat's compacte middenklasser. Wel zijn de Alfa Romeo Giulietta en de Lancia Delta nauw verwant aan de Bravo, maar Fiat's uitvoering blijft toch een beetje op de achtergrond.

Het Fiat-logo op de neus van de Bravo wordt vervangen door het grote woord Fiat op de wel erg prominent aanwezige grille. Dit is een knipoog naar het verre verleden van Fiat. In 1908 droeg de Mefistofele racewagen ook de grote print van Fiat op zijn grille. Dit is trouwens de auto (met 21,7-liter motor!) die in 1924 met een snelheid van 234,97 km/h het snelheidsrecord op het land mee vestigde. De koplampen van de Bravo Extreme zijn uitgerust met Led-techniek en ook aan de achterzijde is er gesleuteld aan de verlichting. We zien een relatief subtiele bumperkit en wat rode badges op de matgrijze lak.

Het blijft gelukkig niet bij uiterlijk vertoon. De gespierde Bravo is uitgerust met een opgevoerde 1,4 16v T-jet die 253 pk en een koppel van 325 Nm levert. Om net even strakker door de bocht te kunnen is de Extreme 5 mm dichter boven het asfalt gelegd. Verstevigingen aan de carrosserie maken de Extreme zo'n 10% stijver dan zijn normale productie-broertje.

Lezersreacties (29) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.