Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport (2009)

autoreview

Fiat Bravo
Fiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat BravoFiat Bravo

Signalement

UitvoeringBravo 1.4 T-Jet 16v 150 Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf95.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

4 jaar Fiat Bravo, een succesverhaal!

Nu de Bravo is ingeruild vind ik het gepast een review te schrijven over een naar mijn mening sterk ondergewaardeerde auto. Eerlijk is eerlijk, voor aanschaf zo'n 4 jaar geleden heb ik erg getwijfeld over de kwaliteit van Fiat en ook over een 1.4 turbomotortje dat ruim 150 (of zelfs 160 zoals te zien in AW rollenbank film) moet leveren. De reputatie van zo'n rammel-Italiaan zoals fiat bij velen bekend staat baarde mij zorgen, en een vermogen dat mijn 2 liter Peugeot motor van de auto daarvoor overtrof gaf mij een beetje het "opgevoerde brommer" gevoel, iets wat meestal garant stond voor problemen... Na 4 jaar en 35000 km kan ik melden dat beiden 100% zijn meegevallen. Motortje is echt fantastisch, de enorme turbo zorgt voor een acceleratie waar menig GTI rijder alle zeilen voor moet bijzetten bij een stoplichtsprintje. Rijdt je hem als een diesel, dus opschakelen bij ca. 2200 toeren, is het echt wel portomonnee vriendelijk, benut je het vermogen dan is de zuinigheid logischerwijs ver te zoeken. Ook de degelijkheid is erg meegevallen, in 4 jaar 1 probleem gehad met een vastlopende remklauw achter wat 350 euro heeft gekost, maar verder geen noemenswaardige kosten gehad, iets wat met de eerdere Peugeot 307 XSI wel anders was. Besturing is vrij licht maar dat went snel, wegligging is wel goed en de auto voelt solide maar zeer wendbaar aan. Al met al is de auto met enige twijfel toch ingeruild voor een ruimere station, maar ik kan hem echt aanbevelen aan iedereen die een snelle, comfortabele maar toch portemonnee vriendelijke c- klasser zoekt en iets exclusievers wil dan een Focus, Golf of Astra.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens