Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Edizione Prima (2007)

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Edizione Prima (2007)

UitvoeringBravo 1.4 T-Jet 16v 150 Edizione Prima
Bouwjaar2007

Nieuwe auto

In het verleden een alfa romeo 147 gehad en italiaanse auto's altijd fijn gevonden. Na mijn peugeot debacle ben ik het avontuur aangegaan met een Fiat Bravo uit 2007 1.4 T-jet 150 pk.

Helaas niet goed opgelet bij aankoop waardoor de distributieriem al een half jaar vervangen had moeten worden. Dit heb ik uiteraard meteen gedaan, verder vanaf het begin problemen met de airco dubbel gescheiden. DIt is wel opgelost uiteindelijk door de garage maar ik ken betere systemen van andere merken. Blijft kwetsbaar waardoor je niet de juiste temperatuur krijgt.

De auto kraakt wel wat bij drempels, vermoedelijk uitgedroogde rubbers, klinkt niet mooi maar verder niet iets wat erg is volgens de garage.

Auto schakelt super, en super vlot, genot om in te rijden! Erg fijne motor.

Jaartje verder

Nog een dag en is de auto precies 15 jaar oud, maar zo voelt die helemaal niet. Afgelopen jaar alleen remschrijven en blokken voor vervangen maar verder geen problemen gehad.

Olieverbruik is 0,5l / 10.000 km , koelvloeistof niks. APK zonder problemen doorgekomen en complimenten dat het motorblok nog volledig droog was en niet lekte. Tot nu toe bevalt die super.

Airco stuk

Met het warme weer hield de airco er opeens mee op. Bij verdere inspectie bleek de condensor na vijftien jaar totaal versleten.

Vandaag nieuwe condensor laten plaatsen en systeem laten afvullen, airco is weer ijskoud! Totaal bedrag van 330 euro wat ik nog vind meevallen.