Elektrisch op z'n Duits: Volkswagen e-Up en e-Golf
Volkswagen zal de e-Up en e-Golf meenemen naar de beursvloer van de IAA in Frankfurt. Zowel de elektro-Up als -Golf zijn komen alleen met vier deuren.
Standaard beschikken ze over automatische klimaatregeling, een standkachel, een navigatiesysteem, voorruitverwarming en led-dagrijverlichting. De e-Golf krijgt daarbij volledige led-verlichting met zich mee in de koplampunits.
De e-Up verbruikt 11,7 kWh per 100 km, de e-Golf zoemt met 12,7 kWh per 100 km net iets harder door z'n stroomvoorraad heen. De elektrische Golf wordt aangedreven door een 115 pk sterke elektromotor die een koppel van 270 Nm naar de voorwielen stuurt. Het resultaat: een sprintje naar de 100 km/h in 10,4 seconden en een topsnelheid van 140 km/h. Z'n kleinere broertje krijgt een 82 pk sterke elektromotor die 210 Nm produceert. Nul naar 100 km/h gaat in 12,4 seconden en doorsprinten doet-ie tot 130 km/h.
Wie een beetje zorgvuldig met z'n rechtervoet omgaat moet in de Up 160 km ver kunnen komen. De e-Golf komt met 190 km een stukje verder. Beide modellen beschikken over een Eco en Eco+ modus. Het regeneratieve remsysteem is in vier standen in te stellen. Als de accu's leeg zijn is het pakket in een half uur tot 80 procent weer op te laden. In de zomer van 2014 moeten we de auto's in de showroom tegen kunnen komen.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen T-Cross STYLE
- 2019
- 124.000 km

Volkswagen Polo 2.0 TSI GTI|PANO|MAXTON|BOMVOL!
- 2020
- 122.886 km

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited Edition | Achterbank in ongelijke delen neerklapbaar incl. middenarmsteun en doorlaadmogelijkheid | Afstandscontrolesysteem (Front Assist), met voetgangers- en fietsersherkenning | Airconditioning automatisch, 2-zone (Climatronic)
- 2025
- 10 km
Lees ook

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €65.000

Een Volkswagen Golf VR6 kan 30 jaar later van alles zijn omdat er ontzettend veel geknutseld is

Volkswagen kan doelen niet halen bij tekort aan Nexperia-chips

Volkswagen Tiguan en Tayron: meer voor iets meer




